Avatar billede antidote Nybegynder
27. september 2001 - 16:21 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Harddisk fuld...

Er ved at downloade en stor fil på mit d-drev hvor der er 1 gb ledig plads - filen fylder noget der ligner 500 mb. Der bør altså være plads på disken... Ikke desto mindre får jeg konstant meddelelsen \"harddisken er fuld\" frem. Downloadet foresætter, men hvor kan jeg slå denne meddelelse fra? Den er p.... irriterende!

Jeg bruger win98...

På forhånd tak!
Avatar billede prof2 Nybegynder
27. september 2001 - 16:23 #1
Prøv at kør scandisk på dine drev... Altså den der kører i dos når computeren starter... Det gør at computeren ikke regner med forkert friplads...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. september 2001 - 16:26 #2
Og husk at mange ftp/download programmer downloader til et temporary bibliotek og kopierer derefter filen over til den destination du har specificeret. I så fald skal der være plads til at filen kan ligge der 2 gange.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. september 2001 - 16:28 #3
Okay - slår beskeden fra. Nu sidder jeg desværre ved en NT4 maskine, men gå ind via \"Min computer\", højreklik på disken og vælg egenskaber. Herinde får du forskellige opsætningsmuligheder (mener jeg).
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. september 2001 - 16:29 #4
Det er også muligt at du kan sætte det via egenskaber for papirkurv.
Avatar billede antidote Nybegynder
28. september 2001 - 01:41 #5
Jeg kan ikke finde denne funktion i hverken \"papirkurven\" eller under \"egenskaber\" for drevet!!!

Nogle andre forslag???
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. september 2001 - 09:52 #6
Hvad så når meddelelsen kommer frem... - er der heller ikke en knap dér, der lader dig konfigurere?
Avatar billede klatten Nybegynder
28. september 2001 - 15:14 #7
Det er fordi dit C drev er fuldt og der først bliver skrevet til en swapfil, som ligger på c drevet.

Gå i \"Denne Computer>Egenskaber>Ydeevne>Virtuel hukommelse\" og flyt din swapfil til et drev, hvor der er masser a plads!
Avatar billede jj2 Nybegynder
29. september 2001 - 19:24 #8
>>antidote

Prøv evt. følgende:

1. Start med en Win98-boot-diskette og kør scandisk herfra. -Så får du rettet evt. fejl ved regristrering af ledige plads.

2. -Start windows. -Kør diskoprydning. scandisk og defrag.

Håber det hjælper?

MVH
jj2
Avatar billede zeeo Nybegynder
30. september 2001 - 13:05 #9
Hvis du har NortonUtilities 2000 så prøv at kørte det. når jeg har problemer som denne bruger jeg bare det og det plager at hjælpe!
Avatar billede erfa Nybegynder
02. oktober 2001 - 12:36 #10
En scandisk skulle kunne klare det,vælg en fuld scandisk,kør scandisk fra dos,du har evt.nogle klynger der er beskadiget.gÅR det helt galt,er en geninstallation af win98 muligt,men istedet for at køre en normal, install..skrives der oemsetup for at bruge oemsetup,skal du i dit win98 biblotek,skriv dir, og dir engang til ,herefter skrives der oemsetup..dette skulle løse problemet engang for alle.Med hensyn til norton utilities 2000,brugte jeg det osse før,men opdagede at den ikke gjorde mig opmærksóm på at der var beskadigede klynger  på min disk.
Avatar billede klatten Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:14 #11
antidote
hvordan går det?
Avatar billede mrrius Nybegynder
16. januar 2002 - 02:21 #12
det jeg tror det drejer sig om er at du pruger et P2P program til at downloade en film på 500 mb.
du bruger et program som kazoo eller sådan noget.
når den downloader , så downloader den først til en temp bilotek og når download er ferdig copier den til download biblotek. derfor kommer hardisk full meddellelsen , selvom den ikke er fuld endu.

du ser at den stadig downloader , men de fleste p2p programer downloader 8mb ad gangen , så efter et stykke tid , så stopper den for der er jo ikke plads , tror den.

prøv at højreklikke på en fil du er i gang med at downloade , og se om du kan sette den i pause , så blir der mere plads til den fil du vil have.