Avatar billede kse Nybegynder
10. februar 2000 - 19:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ASUS GeForce 256 DDR + ASUS P5A Super 7

Jeg har købt et Geforce med DDR-ram, og på bagsiden af pakken er der under "Minimum System Requiment" klistret et mærke på, hvor der står: "For Intel chip set mainboard or ASUS K7M mainboard only" (det er ikke skrevet samtidig med de andre systemkrav, men er klistert på bagefter!).
Mit spørgsmål er så, om jeg kan risikere at brænde enten mit ASUS P5A Super 7 MB eller GeForce grafikkort af ved at installere det?
Avatar billede geek0 Nybegynder
10. februar 2000 - 19:38 #1
Nej jeg mener højst du kan få en sort skærm, jeg har aldrig hørt om et Geforce der kun skulle kunne køre med specielle bundkort.

/geek0
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
10. februar 2000 - 20:20 #2
Der er tilgengæld MEGET voldsomme krav til dine strømforsyning... hvilket kan give dig et problem i forbindelse med P5A... (noget med at AGP-porten ikke får tildelt så meget strøm som man kunne ønske)

Men nej, jeg tvivler også på at du risikerer dit hardware ved at prøve...!!!
Det er trods alt lavet ud fra en standard!
Avatar billede chriscom Nybegynder
11. februar 2000 - 11:30 #3
Hej kse !

Hvad er dine kommentarer efter du har prøvet kortet ????
Virker grafikkortet med bundkortets chipsæt ???
Avatar billede fido82 Nybegynder
11. februar 2000 - 16:07 #4
min strømforsynig giver sq da kun 3,12 - 3,14 volt i stedet for 3,3 Volt, og det er aldrig frosset eller p anden måde gået død endnu..............
Avatar billede kse Nybegynder
12. februar 2000 - 22:05 #5
Hej chriscom!
Jeg har endnu ikke haft nogle problemer med grafikkortet og mit nuværende bundkort.
Mit eneste problem er, at nu er mit grafikkort stort nok til at køre Unreal Tournament i tilfredsstillende opløsning, men nu har jeg ikke nok RAM, og desuden er min skærms opløsning også ved at være for lille. Jeg tror desværre, at det er skruen uden ende at opgradere sin computer.