Avatar billede sorteplov Nybegynder
27. september 2001 - 14:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mac/PC deler switch

Hej

Er helt ny i \"netværksbranchen\" og forsøger at lade min Mac G4 og min PC dele en TDC ADSL opkobling via en switch, men min Mac går hele tiden ned (fryser) pga. en ukendt systemfejl. Nogle idéer til hvad fejlkilden kan være?
Avatar billede disky Nybegynder
27. september 2001 - 14:07 #1
Hvis din mac kan finde ud ef ethernet (kan den godt) skulle det virke fint.
Avatar billede sukos Juniormester
27. september 2001 - 14:11 #2
Tror ikke det er noget med netværket
Avatar billede sorteplov Nybegynder
27. september 2001 - 14:19 #3
mac\'en kan godt finde ud af ethernet delen
Avatar billede sorteplov Nybegynder
27. september 2001 - 14:23 #4
jeg har zonealarm (software firewall) kørende på min pc. Kan den være skyld i fejlen?
Avatar billede barfoed Nybegynder
30. september 2001 - 14:54 #5
Lyder godt nok lidt mærkeligt...

Jeg har selv 4 mac\'er, en enkelt pc og en freeBSD server på samme Swicht...

Ingen problemer!

Kan du evt. beskrive hvad der sker.. og hvad du gør samtidig?

Hvilket OS og hvilken type G4 ville måske også hjælpe

Barfoed
Avatar billede sorteplov Nybegynder
30. september 2001 - 17:30 #6
Hej Barfoed

Jeg kører MAC OS 9.2 på en 733 mhz G4. Min PC kører Win98.

Jeg gør ingenting samtidig - det sker - om man så må sige - af sig selv.  Mac\'en melder om hhv. \"en ukendt systemfejl\" og en \"systemfejl type 10\".

Nu har jeg pillet PC\'en af Switchen og koblet Mac\'en direkte til skillefilteret, og så er der ingen problemer.
Avatar billede barfoed Nybegynder
07. oktober 2001 - 12:19 #7
Har du prøvet at slå IPX protokollen fra på WIn maskinen?

Den har mac aldrig været helt glad for
Avatar billede sorteplov Nybegynder
08. oktober 2001 - 09:53 #8
Nej, jeg prøver lige :)
Avatar billede sorteplov Nybegynder
29. april 2002 - 13:39 #9
Jeg lukker spørgsmålet