Avatar billede cjannic Nybegynder
27. september 2001 - 13:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Køler på Gigabyte m/b

kan nogen hjælpe med at finde ud af hvilken temperatur måling der stemmer ? Hvis jeg går ind i den hardware-monitor der følger med bundkortet (Siv v.1.5 ) siger temperaturmålingen:
Ved opstart 45 grader
efter 5 min. 58 grader
efter 20 min (uden at være i brug) 66 grader
og efter at have været tændt i 40 min og brugt i 20 min - hele 71 grader !!!!!!!!

Hvis jeg nu lukker maskinen ned for at tjekke temp i bios - står denne nu kun på 37 grader ??????

Hvilken en skal jeg regne med ? Kender nogen til en all-round hardware monitor som evt. er mere pålidelig ?

Systemet er:
m/b: Gigabyte 7-ZX
CPU: Athlon 1000 Mhz ( kører 1068 Mhz )
Dragon3 Orb køler - 4900 Rpm
384 Mb ram
Geforce 2MX400
Soundblaster 128 lydkort
Avatar billede steel-shark Nybegynder
27. september 2001 - 13:33 #1
min er 900´Mhz den kære 884mhz!!
Avatar billede steel-shark Nybegynder
27. september 2001 - 13:33 #2
efter kære kommer \"køre\"
Avatar billede infestor Nybegynder
28. september 2001 - 01:12 #3
Jeg har tit været ude for, at de medfølgende temperatur målere til monitor og kabinet ikke virker efter hensigten...
Du kunne prøve at sætte et termometer på (du ved de flade) og så tjekke i tændt og slukket tilstand. Det har jeg gjort og lært ikke at stole på dem...
Held og Lykke
Avatar billede cjannic Nybegynder
28. september 2001 - 08:13 #4
Det lykkedes mig igår at finde en opdatering til mit monitor-program. Dette blev opdateret fra version 1.54 til 1.57b. Denne opdatering fik \"temperaturen\" til at falde fra 45 til 32 grader ved opstart og fra 71 til 49 grader efter ca. 1 times brug. Men ........ Bios-monitoren siger 32 og 39 grader ved henholsvis opstart og 1 times brug. Har nogen erfaringer m.h.t. et forholdvis stabilt monitor-program.