Avatar billede ole99 Nybegynder
27. september 2001 - 08:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fra Xml til Perl

skal søge på feks indhold i en xml fil, men kan ikke
få en eneste linie ud fra xml til perl scriptet.
Er der noget bestemt man skal gøre når det er xmlfiler man henter fra
Avatar billede Lasse Novice
01. oktober 2001 - 23:44 #1
Nej, der er ikke noget specielt man skal gøre når man henter fra XML filer... Men der findes allerede lavet moduler til at hente og indsætte i XML. Du skulle kigge på

http://search.cpan.org/search?mode=module&query=XML

Her ser du en masse resultater... Installér én af disse moduler, alt afhængig af hvad du skal bruge det til, og du er da godt hjulpet på vej. Jeg har selv arbejdet med XML::Parser, hvilket er et glimrende værktøj. Her kan man parse et XML dokument, og det man kan sætte den til er at lave et event hver gang der stødes på et nyt element/attribut/tekst i XML dokumentet...

Det kan være at det er laangt overshoot dette, men så prøv at beskriv lidt nærmere hvad det er du søger... Jeg kan evt. godt lige fikse noget sammen, der kan gøre det du skal bruge.(mm. det er et stort projekt.)
Avatar billede ole99 Nybegynder
02. oktober 2001 - 15:02 #2
sorry at jeg først svarrer nu , men jeg har været optaget af arbejdet.
jeg har fundet svaret, men du får dine point.
Tak.
Avatar billede Lasse Novice
02. oktober 2001 - 17:05 #3
eeeh, tak