Avatar billede atom Nybegynder
27. september 2001 - 08:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Printere i netværk

Jeg har et problem med mine 2k klienter det logger på et domæne, problemet består i at printerne der installeres følger brugerne (brugerprofilen), dette vil jeg godt have laver om, så printer installationen bliver på de enkelte klienter.

Jeg har prøver at kopier printer mappen fra brugerprofilen til den tilsvarende mappe for \"all users\", men det har ingen fungtion, nogen forslag???
Avatar billede Jman Praktikant
27. september 2001 - 08:55 #1
Hvad hvis du ændre rettigheder i Egenskaber/sikkerhed for printerne...?
Avatar billede atom Nybegynder
27. september 2001 - 09:11 #2
jeg er ikke helt med, hvor vil du ændre det?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. september 2001 - 10:14 #3
Har du prøvet og logge på med fulde administratorrettigheder, når du installerer printeren? - jeg har ikke prøvet det, men kunne forestille at brugerne \"arver\" denne printer. Det sker i hvert fald, hvis det er lokalprintere.

Rettigheder for printeren kan også sættes inde i printer properties, men den tror jeg ikke på hjælper. Man kan nemlig kun rette for netværksprinteren, d.v.s. man skal for det første have rettigheder på serveren for at ændre sikkerhed, og så følger det i øvrigt med over på de andre klienter, der har printeren installeret.
Avatar billede atom Nybegynder
27. september 2001 - 10:27 #4
det gør ingen forskel, så er det kun administratoren der har printeren..
Avatar billede Jman Praktikant
27. september 2001 - 11:44 #5
Hvis ikke det kan ændres i rettighederne under et administrator-logon, så kan man ikke

Så er det det samme som netværks-logon m.m. der følger brugeren lokalt
Avatar billede Jman Praktikant
27. september 2001 - 11:44 #6
!
Avatar billede atom Nybegynder
27. september 2001 - 13:13 #7
Hmm det er da irreterende. Men det må jeg jo acceptere, hvis der er nogle andre der har et godt råd, vil jeg meget gerne høre det.
Avatar billede Jman Praktikant
27. september 2001 - 13:20 #8
Jeg har lige kontakten min Admin og han er lidt af en win2K-guru
Han siger det er det samme som documents & settings m.m. - D.v.s. den følger brugerens log-on (til gengæld skal det kun gøres første gang)
Han mener man kan scripte sig ud af det, men det er vist ret besværligt