Avatar billede convinius Nybegynder
27. september 2001 - 00:17 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

formmails

hej ..har i et bud på hvorfor formmailsen ikke virker.
*S* - har lige forsøgt i 5 min ... men i klog hoveder kan finde ud af det på 3 *S*

Håber i kan finde fejlen...måske ligger det hos jepponet.dk - who knows.

VH
Convinius
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. september 2001 - 00:20 #1
ehm hvor er din formail lige præcis henne af??
Avatar billede convinius Nybegynder
27. september 2001 - 00:21 #2
Avatar billede convinius Nybegynder
27. september 2001 - 00:21 #3
hahahah - ja den ligger på nettet et skjult sted. Du skal helst ikke vide hvor den ligger.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. september 2001 - 00:21 #4
nååå ok.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. september 2001 - 00:23 #5
Hvad er det her??

return Validate()
Avatar billede convinius Nybegynder
27. september 2001 - 00:24 #6
aner det ikk...... mente også at det skulle væk. Når man læser mange bøger uden at ane noget om det kan man godt blive hjerne vasket
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. september 2001 - 00:25 #7
Nu bruger du en formmail på dit eget domæne.

http://mail.desert.dk/cgi-sys/formmail.pl

Mon ikke det skulle være:

http://www.desert.dk/cgi-sys/formmail.pl

Og har du husket at uploade dit CGI script som ascII text og har du overhovedet lov til at bruge dit eget CGI-script???
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. september 2001 - 00:26 #8
ok din sti er god nok.
Avatar billede convinius Nybegynder
27. september 2001 - 00:27 #9
jeg har da intet cgi script
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. september 2001 - 00:27 #10
Prøv at fjerne: onSubmit=\"return Validate();\"
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. september 2001 - 00:29 #11
Nej det så jeg på jepponet. Du kalder den her validate funktion, men har ingen javascript funktion defineret der hedder sådan...
Avatar billede convinius Nybegynder
27. september 2001 - 00:29 #12
okay
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. september 2001 - 00:32 #13
Du manlger også at angive din mail.

<form action=\"http://mail.desert.dk/cgi-sys/formmail.pl\" name=kontakt>
<input type=hidden name=\"recipient\" value=\"flasher@nikolajdu.dk\">
Avatar billede convinius Nybegynder
27. september 2001 - 00:38 #14
har rettet
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. september 2001 - 00:40 #15
<form action=\"http://mail.desert.dk/cgi-sys/formmail.pl\" name=kontakt method=\"post\">
Avatar billede convinius Nybegynder
27. september 2001 - 00:42 #16
done
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. september 2001 - 00:42 #17
hvad siger den?
Avatar billede convinius Nybegynder
27. september 2001 - 00:43 #18
hmmmm du kan selv prøve..der kommer en tom html document frem...hvor der står.
http://mail.desert.dk/cgi-sys/formmail.pl
i adresse feltet
Avatar billede convinius Nybegynder
27. september 2001 - 00:47 #19
jeg er begyndt at få ondt i øjnene..så jeg må soe nu. - kommer tilbage til det imorgen
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. september 2001 - 01:30 #20
istedet for linien:
    <input type=hidden name=\"recipient\" value=\"design@desert.dk\">
skriver du 2 linier:
    <input type=\'hidden\' name=\"recipient\" value=\"design@desert.dk\">
    <input type=\'hidden\' name=\"sort\" value=\"order:navn,telefon,mail\">
    <input type=\'hidden\' name=\"subject\" value=\"Desert.dk kontakt form\">

hidden feltet med name=\'sort\' skal liste alle de felter du vil have sendt i formmailen.

Felterne SKAL have lovlige navne. Du har et felt med name=\"fra kl.\" båd blanktegn og punktum er ulovlige bogstaver i et navn. Det skal rettes der og evt andre steder du har ulovlige navne. (et lovligt navn starter med et bogstav (a-z) og kan fortsætte med bogsaver, cifre og tegnet \'_\'.)

kom også citattegn ( \"  eller  \' ) omkring ALLE strengparametre i HTML.

hudden feltet med name=\'subject\' definerer hvad der skal stå som emne i den mail der bliver sendt.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. september 2001 - 01:32 #21
Ups:  2 linier -> 3 linier    båd -> både    hudden -> hidden
Avatar billede emingos Nybegynder
27. september 2001 - 05:00 #22
sådan her ser min ud

FORM ACTION = \"/cgi-sys/formmail.pl\" METHOD = \"POST\">
  <input type=\"hidden\" name=\"redirect\" value=\"http://www.dinside.dk\">
  <input type=\"text\" name=\"du du vil skrive\" value=\"det som står i det vide felt\"><br>
<input type=\"submit\" name=\"Submit\" value=\"Submit\"><br>

Avatar billede convinius Nybegynder
27. september 2001 - 11:42 #23
´har nu rettet de 3 linier....jeg kan se at du skriver mere....men jeg skal på ARBEJDE....og skal flyve ud af døren for at nå det. *S*
Kommer tilbage senere, efter jeg har været i skole også. det bliver ved 20:30

VH
Convinius

Avatar billede partyguiden Nybegynder
27. september 2001 - 13:37 #24
prøv at låne en formmail herfra www.smartin.dk du behøves ikke engang at bruge reklamer
Avatar billede convinius Nybegynder
28. september 2001 - 00:30 #25
jeg er ved at give op.....jeg har prøvet at rette det i har bedt mig om.

partyguiden...den side duer jo ikke til noget. Den indeholder jo et billede og det er alt.
Avatar billede convinius Nybegynder
28. september 2001 - 00:32 #26
det er meget underligt det ikke virker....!?!? jeg har ikke frontpage...så jeg lige kan lave sådan en. men den jeg har burde da kunne laves.?
Avatar billede convinius Nybegynder
28. september 2001 - 00:32 #27
jeg afsætter 15 point mere...
Avatar billede convinius Nybegynder
28. september 2001 - 00:34 #28
nå men jeg lukker spørsmålet og laver en ny....okay