Avatar billede eagle-online Nybegynder
26. september 2001 - 22:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Numlock skal tændes når der logges ind

Hej !
På min win2000 server er numlock ikke tændt når jeg logger på, hvordan får man den tændt automatisk uden at skulle trykke på den først ??
Et tillægsspørgsmål:
Når jeg sletter 1 eller flere filer fra min win2000 pro klient, tager det sommetider 15-20 at slette en sølle fil på få bytes, hvor den bare står med vinduet sletter filen..., kan man ikke styre filecache et eller andet sted ? for det må da være der den hænger ?

Avatar billede makse Nybegynder
26. september 2001 - 22:31 #1
Vedr. Numlock, så læs http://www.eksperten.dk/spm/54471
Avatar billede teknik Juniormester
26. september 2001 - 22:33 #2
Det er en indstilling i BIOS  ...Num lock ON
Du kommer ind i BIOS ved at trykke på Delete når maskinen lige er blevet tændt.

Derefter skal du blot finde den rette placering, som kan variere en del fra Bios til Bios.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede kloppie Nybegynder
29. september 2001 - 23:38 #3
Angående sletning kan det være at en defragmentering ville hjælpe.
Avatar billede eagle-online Nybegynder
30. september 2001 - 11:12 #4
teknik: Win2000 er ligeglad med Bios indstillingen, er allerede afprøvet.
kloppie: Defrag hjælper heller ikke, det er som om nettet hænger et kort stykke tid, og det er heller ikke altid at den er længe om at slette.
Avatar billede eagle-online Nybegynder
05. oktober 2001 - 23:53 #5
Hmm, sag afsluttes, ingen brugbare svar.