Avatar billede mamuwarrior Nybegynder
26. september 2001 - 22:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

EMM386?

Jeg har formateret min PC, og der kommer denne her ireterende fejl under start op!

\"EMM386 er ikke installeret kan ikke definere basisramme for sideramme.
Tryk på en alvorlig tast når du er klar....\"

\"Mener at jeg har set den slå EMM386 når den kommer længere i start op efter man har trykket, men alligevel meget ireterende at den kommer med det HVER gang med startet windows op\"

En af mine venner får også den fejlt tit når han lige har formateret og instaleret win98 forfra.....

Specs:
Styre system = win98 SE ( har updatet via \"windows update\" )
256MB SD RAM
866mHz P3
30Gb harddisk
Geforce DDR

Tjaaa ved ikke helt hvad jeg skal gøre, men jeg vil være meget taknemmelig hvis I kan hjælpe mig =)

Tak på forhånd

P.s. Vil helst have skåret det ud i pap ;P
Avatar billede makse Nybegynder
26. september 2001 - 22:21 #1
Start - Kør > Sysedit. Vælg Config.sys og fjern den der.
Avatar billede kapla Nybegynder
26. september 2001 - 22:21 #2
Avatar billede john.doe Nybegynder
26. september 2001 - 22:58 #3
Indsæt disse linier i din config.sys

DEVICE=C:\\WINDOWS\\HIMEM.SYS /testmem:off
DEVICE=C:\\WINDOWS\\EMM386.EXE 3072 RAM /D=64
DOS=HIGH,UMB
Files= 40
Buffers=40
Avatar billede mamuwarrior Nybegynder
27. september 2001 - 15:39 #4
Sorry til kapla0 fordi min PC er en IBM så det der virker ikke?

og til john.doe så virker det desværre heller ikke =((
Avatar billede makse Nybegynder
27. september 2001 - 15:50 #5
Kan du ikke åbne Config.sys fordi det er en IBM?
Avatar billede mamuwarrior Nybegynder
27. september 2001 - 20:43 #6
jo jeg kan da =)

Avatar billede makse Nybegynder
27. september 2001 - 20:45 #7
Okay. :) Men står EMM386 i din config.sys?
Og hvis den gør, så prøv at fjerne den. Eller skriv REM foran.
Avatar billede mamuwarrior Nybegynder
27. september 2001 - 21:50 #8
HVis jeg fjerner den klager mit lydkort sig over at den mangler det.......
Avatar billede makse Nybegynder
27. september 2001 - 21:52 #9
Bliver der indlæst drivere i Autoexec.bat eller Config.sys til dit lydkort?
Hvilken IBM er det? (Model og Type)
Avatar billede mamuwarrior Nybegynder
27. september 2001 - 22:08 #10
Den læser den i autoexec.bat
Det er en \"Aptiva\"
Model nummer = 2178-860
Avatar billede makse Nybegynder
27. september 2001 - 22:12 #11
Okay. Hvis du ikke kører med nogle Dos programmer, der skal bruge lydkortet, er det ikke nødvendigt at de bliver indlæst af Autoexec.bat.
Så fjern den og Emm386.

Du kan evt. hente de nyeste drivere til lydkortet på
http://www.pc.ibm.com/support?lang=en_US&brand=IBM+Aptiva%7CAptiva%7C2178%7C860&family=IBM+Aptiva%7CAptiva&machineType=IBM+Aptiva%7CAptiva%7C2178&model=IBM+Aptiva%7CAptiva%7C2178%7C860&doctype=Downloadable+files&subtype=All&page=brand&menu=subtype&subtype=Audio
Avatar billede mamuwarrior Nybegynder
28. september 2001 - 13:42 #12
mit lydkort er SoundblasterLive! Player 1024 min fine ven =)
Avatar billede makse Nybegynder
28. september 2001 - 13:51 #13
Okay, jeg gik bare udfra, at det var det originale lydkort, du brugte.
Takker for point. :)