Avatar billede stofferdenanden Nybegynder
26. september 2001 - 20:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Filoverførsel med Terminal Client

Er der nogen der ved hvordan man up-/downloader filer via terminal-client. Ikke med FTP. Jeg har hørt der skulle findes et program der kan anvendes.
Jeg sidder hjemme og har adgang til firmaets Terminal-server, vil gerne hente nogle filer ned til min lokale pc.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
26. september 2001 - 22:13 #1
jeg har også prøvet på det samme mange gange, men har ikke fundet en løsning.
den eneste måde jeg bruger er at sende en mail til dig selv, og så hente filerne den vej.
Avatar billede stofferdenanden Nybegynder
26. september 2001 - 22:52 #2
Det har jeg også anvendt. Men det er lidt træls da jeg kun kan hente hjem og ikke uploade da TS ikke er tilmeldt til indgående post.
Avatar billede stofferdenanden Nybegynder
26. september 2001 - 22:53 #3
Jeg har hørt der skulle være et sted, man kunne downloade et freeware prg. (filbyt eller noget lignende) er der nogen der kender til det ?
Avatar billede stofferdenanden Nybegynder
27. september 2001 - 23:05 #4
Da jeg ikke pt. har fundet en løsning, tillader jeg mig at nedlægge spørgsmålet.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
11. oktober 2001 - 08:19 #5
Du kan bare mappe et drev til den server du kobler op på. F.eks.
net use F: \\\\192.168.1.10\\WD1 (hvis din server hedder 192.168.1.10 og shared hedder WD1)
Så kan du bruge stifinderen lokalt.
/Tommy
Avatar billede stofferdenanden Nybegynder
17. oktober 2001 - 20:46 #6
>tommypedersen> Jeg havde godt nok lukket spørgsmålet. Men det hint du gav mig ledte mig på rette spor. Jeg kunne dog ikke umiddelbart gøre som du foreslog. I stedet fandt jeg ud af at oprette en tilslutning til et netværksdrev som FTP med IP-adr osv. lidt a\' la det du skrev og efter lidt prøven kom det til at fungere.
Du får alligevel pointene
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
17. oktober 2001 - 21:23 #7
Lad os lige slå nogle ting fast:
Hvis du kobler op på en domaine-server via RAS betyder det ikke nødvendigvis at du er logget på domainet. Hvis du ikke er det kan du heller ikke koble på et share. I din netværk via modem opkobling skal \"log på netværk/domaine\" (2 punkt fra oven) være sat. Samtidig skal der i din netværksindstilling være sat at du vil logge på et domaine (desværre bliver du opså spurgt om domainet når du starter maskinen). Herefter bliver du første gang du logger på serveren spurgt om brugernavn til serveren og du kan oprette dine shares eller køre et script fra serveren.
Lige en ting mere - med Windows 2000 på klienten er det hele meget lettere, her er der indbygget en del ny funktionalitet bl.a. rasdial der aut. kan lave RAS opkald og venter til opkaldet er klar hvorefter man kan starte den næste funktion.
/Tommy
Avatar billede meiner Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:31 #8
Med win2k ressource kit findes der add on til Terminal Server, der tillader ex. cut&paste af filer mellem server og klient, men også et add on, så ens lokale drev kan ses på serveren (via terminal server) - lækkert - problemet er blot, at det hle flyttes via terminal serverens protokol, hvilket er ret langsomt til filer.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
18. oktober 2001 - 07:19 #9
Fedt - det var lige noget jeg kunne bruge!!!
/Tommy
Avatar billede meiner Nybegynder
18. oktober 2001 - 09:24 #10
ok - held og lykke med det :O)
Avatar billede stofferdenanden Nybegynder
19. oktober 2001 - 10:28 #11
Hej Tommy vil du afgive svar på spgsm.så du kan få dine point.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
19. oktober 2001 - 16:17 #12
Du har jo lukket spørgsmålet så det kan jeg ikke.
Gem dem til næste gang, ellers tak.
/Tommy