Avatar billede kloppie Nybegynder
26. september 2001 - 19:42 Der er 17 kommentarer

WinXP og Windows2000

Jeg har allerede installeret WinXP men nu skal jeg også bruge Win2000. Men jeg er bange for at jeg ikke vil kunne boote til WinXP bagefter. Er der nogle som har erfaring med dette?
Avatar billede koep Nybegynder
26. september 2001 - 19:55 #1
Jeg _MENER_ godt at de kan køre sammen, men hvorfor vil du køre 2K OG XP ?
Avatar billede hotpop Novice
26. september 2001 - 21:49 #2
XP er jo en forbedring af win2000 så der er ingen grund til at køre multiboot.
Avatar billede kloppie Nybegynder
26. september 2001 - 22:03 #3
Jo, jeg har et program som skal kommunikere med mit MPEG2-kort som ikke virker under XP
Avatar billede erla Nybegynder
27. september 2001 - 00:41 #4
Jeg kører med begge, men på to harddiske. Jeg skifter via min bios mellem de to harddiske.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2001 - 00:52 #5
Tja så må du starte forfra igen, da XP ikke acepterer at du installerer windows 2000. Måske kan det fuskes!

Windows 2000 først også installers xp bagefter, da windos XP er et nyer system end 2000.

kharder
icq# 71258492
www.expertftp.subnet.dk

Avatar billede Slettet bruger
27. september 2001 - 00:55 #6
Hvad angår boot så vil der blive lavet dualboot automatisk mellem systemerne, og denne kan du så instlle til det system du normalt vil bruge, så det er det der starter op nå du åbener din pc. Dette gøres under egenskaber for denne computer. Så er det lige meget om du foretager øvelsen i det ene eller andet syssetm. Egenskaber denne computer, Avanceret bag knappen start og genoprettelse.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2001 - 00:59 #7
Du skal endvider kører systemerne på hver sin partition på din harddisk. Altså opret min 3 partitioner på disken. En til windows 2000 og 1 til windows XP størrelse omkring de 5 GB til hver af styrresystemerne og resten til backup og fællesprogrammer.

ICq  er smat at kører på backupdrevet , så har du den samme liste i begge systemer. Din mail flytter du også væk fra begge systemer og op i en fælles mappe på 3 partiton. Det samme kan du gøre ved dokumenter og dine foretrukne.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2001 - 00:59 #8
Jeg kører selv med den systemsammensætning :-)
Avatar billede nuke_boy Nybegynder
27. september 2001 - 01:40 #9
Jeg har Både Windows XP & Windows 2k installeret...
I samme øjeblik, at du bruger 2000 installere XP, så laver Windows selv en bootmenu, hvor du kan vælge hvilket system du vil boote op med... og hvilket et af dem der skal være standard osv..
Det skal så lige siges.. at de ikke er meget for, at der ligger både 2000 & XP på samme harddisk.. så jeg kører min over 2 partitioner, men jeg bruger dog begge harddiske samtidigt...

håber det virker for dig :)

ICQ #: 26374434
nuke_boy@nuke-boy.dk

Mvh.
Nuke Boy
Avatar billede nuke_boy Nybegynder
27. september 2001 - 01:55 #10
Ups... mente at 2000 & XP ikke var meget for, at ligge på samme Partition.. ikke samme Harddisk :)
Avatar billede omen Nybegynder
27. september 2001 - 02:29 #11
Jeg har aldrig haft problemer med at køre forskellige styresystemer på samme partition. Har endda haft både Win98, Win2k og WinXP på samme partition, ingen problemer i det.
Avatar billede nuke_boy Nybegynder
27. september 2001 - 02:41 #12
Okay... jeg har så bare valgt, at sige det der står under installation, bare for, at være på den sikre side :)
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2001 - 07:37 #13
Og så hedder det Efter du har installeret windows 2000 først og du starter installationen af XP så laver installationsprogrammet en bootmaneger, som du så fremover kan bruge til at skifte mellem systemerne. På samme måde som hvis det havde været windows 2000 og Windows 98/ME
Avatar billede kloppie Nybegynder
27. september 2001 - 14:34 #14
kharder, er du sikker på at man ikke kan gøre det med XP først og derefter installere Win2000?
Avatar billede hotpop Novice
27. september 2001 - 14:45 #15
kloppis> den fremgangsmåde er ikke tilrådelig da man siger at det ældste OS skal installeres først for ikke at oiverskrive en evt. bootrecord :)
Avatar billede kloppie Nybegynder
27. september 2001 - 15:14 #16
tænkte det nok - så må jeg gøre det på den sure måde. Takker
Avatar billede kloppie Nybegynder
30. september 2001 - 01:22 #17
Jeg har lige prøvet og det viser sig at XP booter automatisk op, første gang man prøver at boote op i Win2000...