Avatar billede jesperbaldur Nybegynder
26. september 2001 - 18:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hjemmesidens skærmområde

jeg er lige blevet færdig med en hjemmeside i dreamweaver, og det hele ser da også godt nok ud på ved 800*600, men når jeg sætter opløsningen op begynder den at gentage billederne. Hvordan får man den til at lade være med dette og istedet sætte siden i midten af skærmbilledet med en farve uden om, ligesom her på eksperten.
Avatar billede webshape Nybegynder
26. september 2001 - 18:30 #1
Du skal først lave bruge en tabel som har målet 100% x 100%. Inden i den indstiller du så at indholdet skal placeres mid midt.

Derefter ligger du din tabel med din færdige hjemmeside ind i den store tabel.

Så cil din hjemmeside blive centret til alle opløsninger.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
26. september 2001 - 18:32 #2
webshape>>yderste tabel skal kun være 100% i højden :-)

Jesper>>Kan vi se et eksempel, evt. noget kode?
Avatar billede jesperbaldur Nybegynder
26. september 2001 - 19:09 #3
hjemmesiden består af tre rammer. en banner, menu og hovedramme, skal jeg så smække al koden ind i en tabel eller hva??
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
26. september 2001 - 19:27 #4
Nej. har du ikke en url vi kan se?
Avatar billede jesperbaldur Nybegynder
26. september 2001 - 19:37 #5
nej desværre ikke endnu, er det da helt umuligt??
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
26. september 2001 - 19:39 #6
Så lav dine billeder i en tabel. Den kan du bare smide ind i de(n) frames du vil.

Ellers så send din side til peter@base.dk

Så kigger jeg på det.
Avatar billede marz* Nybegynder
29. september 2001 - 17:20 #7
hvis det bare er til explorer
kan du sætte width og hight på billedet til 100%

marz
Avatar billede troja Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:20 #8
Du kan også benytte tracing image,
den finder du i page properties.
her kan du styre dit billede.

Men ellers er tabeller ideelle til kontrol af siden. Den kan du centrere så den altid vises
i midten uanset vinduestørrelse

/ troja
Avatar billede jesperbaldur Nybegynder
18. oktober 2001 - 11:43 #9
jeg fik løst problemet ved brug af tabeller, så jeg vælger at acceptere webshape