Avatar billede tumben Novice
26. september 2001 - 17:50 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Specialkarakterer/symboler ..Hvordan ??

Specialkarakterer !!
Hvordan laver man ...f.eks  en fyldt firkant,en cirkel, en trekant..i html..kan man det.

Html  / unicode eller noget tredie...ved du det ..for jeg aner det ikke
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
26. september 2001 - 17:55 #1
Hvad snakker du om?
Avatar billede spang Nybegynder
26. september 2001 - 17:56 #2
Måske du kan bruge noget her: http://www.html.dk/dokumentation/tegn/

\\spang
Avatar billede blood Nybegynder
26. september 2001 - 17:58 #3
Det kan du ikke... Det er derfor man bruger billeder.
Avatar billede Jman Praktikant
26. september 2001 - 18:00 #4
du kan bruge wingdings, men det er ikke alle, der har det på sin PC
Avatar billede blood Nybegynder
26. september 2001 - 18:02 #5
superior >> Det er derfor det heder WINgdings :o)

Alle med windows har wingdings.. Men da der er flere og flere der bruger unix, linux og mac. kan det ikke anbefales
Avatar billede Jman Praktikant
26. september 2001 - 18:04 #6
det er ikke sikkert - jeg sidder eksempelvis på en maskine hvor jeg har fjernet alle truetype-skrifter, da jeg kun arbejde med Postscriptskrifter *G*
Avatar billede blood Nybegynder
26. september 2001 - 18:05 #7
superior >> Så er det jo også din egen skyld.... :o)
Avatar billede Jman Praktikant
26. september 2001 - 18:07 #8
ja, ja - det har jeg ikke sagt noget om - men løsningen må vel stadig være at lave grafik i stedet for at beruge skrifttype
Avatar billede Jman Praktikant
26. september 2001 - 18:07 #9
beruge=bruge - så vi er da enige! *S*
Avatar billede tumben Novice
26. september 2001 - 18:09 #10
>spang ...det er det jeg snakker om ..tak
Avatar billede blood Nybegynder
26. september 2001 - 18:11 #11
Regtigt....

Og hvis du bruger skrifttyper skal du også igang med at lave layers osv.
Avatar billede blood Nybegynder
26. september 2001 - 18:12 #12
tumben >> Ikke fordi jeg vil have points.. Men hvorfor giver du ham som har givet det mest forkerte svar pointsne??? *G*
Avatar billede tumben Novice
26. september 2001 - 18:30 #13
hvori ligger det forkerte i svaret ??

det er helt enkelt...\"folk\" skal kunne skrive i en kalender  feks,  SVIGERMOR og så skal der være et eller andet symbol bagefter så man kan se at det er en fødselsdag det drejer sig om...F.eks en firkant et hjerte el lign...

og så skal brugeren kunne copyandpaste nogen html \"Symboler\" ind i deres indputext
Avatar billede spang Nybegynder
26. september 2001 - 18:35 #14
:)
Der er jo ingen grund til at gøre det sværere end det er. Vel?

\\spang
Avatar billede blood Nybegynder
26. september 2001 - 18:40 #15
Jamen så har du nogle flere her http://rod.blood.ban.dk/spm-113979.htm :o)
Avatar billede spang Nybegynder
26. september 2001 - 18:45 #16
blood >> Kuul. Men det kunne være ekstra fedt, hvis man kunne se koden (" etc.) uden at skulle ind i sovsen.

\\spang
Avatar billede blood Nybegynder
26. september 2001 - 18:46 #17
Det var alt for besværligt.... Men ok 2 sek..
Avatar billede blood Nybegynder
26. september 2001 - 18:52 #18