Avatar billede wampiro2001 Nybegynder
26. september 2001 - 17:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Invalid key???

Jeg har hentet en del koder til visual basic ned, men når jeg vil åbne dem får jeg meddelsen:

\'Retained\' is an invalid key. The file ... can\'t be opened.

Hvad skal jeg gøre???
Avatar billede cellaneous Nybegynder
26. september 2001 - 17:25 #1
jeg får også regelmæssigt \"invalid key\" hvis jeg har et vb6 projekt at kigge på fordi jeg kører vb5, hvis jeg vil kigge på koden åbner jeg frm og bas filerne med notesblok istedet :-) du kan sagtens læse koderne og lære af dem alligevel selmom du nok kommer til at lave noget af det på en anden måde fordi du bruger en anden version

det eneste som er umuligt et de gamle vb ting fra dengang koden blev gemt som binær istedetfor tekst - dem opgiver jeg.

Men de fleste ting som siger \"invalid key\" siger jeg bare \"ok\" til og så kører de fint alligevel

- alternativt laver de en log fil som man kan kigge i og finde fejlen - tjek det bibliotek hvor det \"invalide\" projekt befinder sig om ikke der ligger en log fil med en forklaring på hvad der gik galt?
Avatar billede wampiro2001 Nybegynder
26. september 2001 - 17:30 #2
Jeg kan ikke bare trykke ok... :(
Avatar billede jelzin101 Praktikant
26. september 2001 - 17:33 #3
det er fordi at retained ikke er med før vb 6.0 - det du skal gøre er at lade være med at åbne vbp filen men åbn istedet filerne hver for sig (hvis der er flere så tryk [ctrl] + d  og inkluder dem den vej så virker det fint, så kan du gemme og overskrive den .vbp du ikke kunne åbne før og så skulle det virke.
Avatar billede wampiro2001 Nybegynder
27. september 2001 - 14:37 #4
Jeg bliver nødt til at give jelzin101 pointene selvom cellaneous var først, og måske også mente det samme, men det var jelzin101\'s svar der gjorde at jeg kunne finde ud af det...
Tak for svarene...
Avatar billede jelzin101 Praktikant
27. september 2001 - 15:16 #5
tak for pts. :)
Avatar billede cellaneous Nybegynder
28. september 2001 - 12:40 #6
det gør ikke noget :-) jeg nyder også selv at læse og lære af jelzin