Avatar billede coolkiss Nybegynder
26. september 2001 - 17:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Jeg mangler plads på min harddisk!

Jeg har en Compaq PC med kun 415 MB fri plads! Da jeg har brug for flere programmer, vil jeg gerne høre hvad jeg har af muligheder for at udvide hukommelsen? Og hvad koster det?

Mvh
CooLKiss
Avatar billede bbs Nybegynder
26. september 2001 - 17:02 #1
Køb endnu en harddisk.
Kig på www.EDBPriser.dk/hardware/harddiske.asp.
Der er masser at vælge imellem, til alle pris-klasser.
Avatar billede nixon Juniormester
26. september 2001 - 17:05 #2
hvis jeg var dig, ville jeg gå ind på www.priser.dk under hardwar/harddiske og se hvad de koster .. Men hvis du ikke selv kan sætte den i, vil det nok være en fordel at du kontakter din lokale computerbutik og høre dem

hukommelse=harddisk ?
el.
hukommelse=RAM ?
Avatar billede nixon Juniormester
26. september 2001 - 17:06 #3
ups mente selvfølgelig også www.edbpriser.dk

men jeg kan se at bbs kom lidt før :)
Avatar billede chrd Nybegynder
26. september 2001 - 17:16 #4
Jeg vil foreslå at d køber en:

IBM DeskStar 75GXP 30GB
Cache: 2048KB
Seek: 8½ms
Spin: 7200RPM
Interface: Ultra DMA / 100 (IDE)
Disk drive size: 3½\" x 1\"
Warranty: 3 years

til 1288kr
det er en af de bedste man kan få, den er hurtig og den er meget lydsvag

Men du skal måske også købe en mindre, fordi den kan måske ikke klare 30GB.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
26. september 2001 - 17:22 #5
En IBM 60GXP 40 GB koster nu lige under 1100.-
Envidere er den nyere end 75GXP.
Avatar billede bbs Nybegynder
26. september 2001 - 17:24 #6
chrd->
Dette skulle være en kommentar, men nu hvor du skal prøve at begive dig ud i en verden af hardware hvor mange kan være med, så vil jeg da lige indskyde en lille fodnote.
For jeg mener klart ikke at den Private PC-bruger, hvilket dette tydeligvis er, da han har købt en CompaQ PC langt fra har brug for en 75GXP harddisk.
60GXP er mere end rigeligt, hvis det er IBM vi snakker om, hvilket det er i dette tilfælde.

En Fujitsu MPG3307AH-FDB 30.7GB Fluid ville passe meget bedre til en familie PC, da den næsten er lydløs.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374577954
Avatar billede kludedukken Nybegynder
26. september 2001 - 17:32 #7
bbs > stop nu !

Familie pc eller ej, p.g.a. dagens priser vil det være hul i hovedet ikke at købe en harddisk på ca. 30-40 GB da du ikke sparer noget ved at insistere på en ex. 10 GB !

Derudover kan det i princippet være ligegyldig om han køber den chrd anbefaler, den du anbefaler eller den jeg anbefaler ! - De er alle støjsvage !

Grunden til mit forslag var udelukkende at han kunne få mere plads til færre penge.
Avatar billede bbs Nybegynder
26. september 2001 - 17:34 #8
kludedukken->
Det skal lige tilføjes, at jeg selv snart køber en IBM 60GXP..
Avatar billede Peter Praktikant
26. september 2001 - 17:59 #9
hvad er forsekellen i det hele taget på en 75 gxp og en 60 gxp udover forskellen på skivestørrelserne.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
26. september 2001 - 18:07 #10
Tjahh ikke så meget !

-20 GB skiver frem for 15 GB (som du nævner)
-Samme data, men testresultater viser en bedre ydelse fra 60GXPs side.(formentlig pga. forskellen på skiverne)
-Og forskel på seriens største disk.
Avatar billede Peter Praktikant
26. september 2001 - 18:11 #11
så er der vel ingen grund til at købe en 75 gxp.
Avatar billede movingrok Nybegynder
26. september 2001 - 20:16 #12
Bemærk at Compaq\'ens bios måske ikke understøtter disse diske?
Check med HomPaq eller hvad de nu kommer til at hedde.
Avatar billede abx Nybegynder
27. september 2001 - 01:39 #13
Hvis du ikke er interesseret i at købe en ny hd og du kører windows 9x ville jeg bruge DriveSpace som er en del af Windows. Det danner komprimerede drev på dit drev.
Jeg har selv brugt det i mange år og har aldrig haft problemer.