Avatar billede the_mailmann Nybegynder
26. september 2001 - 16:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan nogen køre et cron job for mig

Hej.

Det drejer sig om at køre et script 1-2gange i timen, jeg har prøvet at finde nogle gratis steder som tilbød cron jobs, men det kan jeg ikke finde.
Håber der er nogen som vil køre con jobs for mig

Hilsen Thomas
Avatar billede darkside Nybegynder
26. september 2001 - 16:35 #1
Hm tjo, det kan da godt være.
Hva er det til?
Avatar billede limemedia Nybegynder
26. september 2001 - 16:35 #2
hvad er det du skal have kørt... jeg har en freebsd\'er der står og keder sig alligevel
Avatar billede the_mailmann Nybegynder
26. september 2001 - 16:40 #3
Hej begge to
Tak for det hurtige svar.

Det er en aktions side som skal køre et php script, for at lukke aktioner sende e-mail ud o.s.v. Her er hvad der står i guiden.

Create a cron job or devise another method to ensure that the page
    /cron.php gets executed periodically.  This page will close auctions,
    notify bidders, etc.  In Linux, you can create a file
    /etc/cron.daily/phpauction.cron with these contents:

    #!/bin/sh
    lynx -dump /dev/null http://www.mydomain.com/phpauction/cron.php

    *** Note: if you have PHP installde as a module the above one is the only way
    to run cron. If have (or also have) PHP installed as a CGI you can substitute
    the lynx call aove with the following:

    PHP /absolute/path/to/cron.php

    Of course the path to cron.php will depend on where you did install phpauction.
    Be sure to give cron.php permission to be executable.

Hilsen Thomas
Avatar billede darkside Nybegynder
26. september 2001 - 16:43 #4
Hm hvis den bare skal starte en PHP fil fra tid til anden, det kan min server hvis godt klare :)
Avatar billede limemedia Nybegynder
26. september 2001 - 16:45 #5
er wget ikke hurtigere ? hmm...

tager du den dark ?
Avatar billede darkside Nybegynder
26. september 2001 - 16:47 #6
Tjo kan jeg godt, skal lige finde ud af om min cron er slået til :)
Avatar billede the_mailmann Nybegynder
26. september 2001 - 17:45 #7
darkside - det lyder godt
hvis du kan køre cron, så er adressen som du skal bruge http://gratisaktion.whitehat.dk/phpaution/cron.php
Avatar billede the_mailmann Nybegynder
26. september 2001 - 17:47 #8
hej igen. adressen er forkert, her er den rigtige
http://gratisaktion.whitehat.dk/phpauction/cron.php det er adressen til det script som skal køren

Thomas
Avatar billede parazite Nybegynder
26. september 2001 - 17:51 #9
Skal måske lige siges, at det hedder en auktion, hvis det er sådan en hvor man afgiver bud o.l. Aktion har intet med det at gøre. :)
Avatar billede the_mailmann Nybegynder
26. september 2001 - 17:58 #10
ups det skulle du have sagt igår, jeg gider ikke at lave det om nu, tak for det.\'
Thomas
Avatar billede darkside Nybegynder
26. september 2001 - 18:17 #11
Sådan så er den smidt i cron, vent lige en times tid med at give mig point, skal lige se om det virker først.
Avatar billede darkside Nybegynder
26. september 2001 - 23:20 #12
Så vidt som jeg kan se så kører den nu.

/DarkSide
Avatar billede the_mailmann Nybegynder
26. september 2001 - 23:24 #13
darkside - det kører bare perfekt. tak skal du have. kan du ikke svare istedet fot at kommentere ellers kan jeg ikke give dig dine point

Thomas
Avatar billede darkside Nybegynder
26. september 2001 - 23:25 #14
Svar :)