Avatar billede avail Nybegynder
26. september 2001 - 14:00 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Mac OS X Server

Jeg har lige invisteret i en mac OS X server, problemet er bare, vores computere mister forbindelsen til serveren når vi skriver eller henter på serveren. Det ser ud til at ske helt tilfældigt, f.eks. efter 7 mb kopieret eller 200 mb kopieret???
Det er et spritnyt 100 mb netværk, der skulle være gennemtestet fra leverandørens side.
Serveren er en G4 400 mhz med 320 mb ram, jeg sidder også selv på G4??
Avatar billede Jman Praktikant
26. september 2001 - 14:17 #1
Kører I via appletalk eler IP?
Er der nogen fejlmeddelelser ?
Avatar billede avail Nybegynder
26. september 2001 - 14:43 #2
Vi kører via IP, vi har alle faste IP adresser, appletalk er godt nok slået til på serveren, men jeg forbinder ikke via appletalk!
Avatar billede Jman Praktikant
26. september 2001 - 14:48 #3
Så er det nok der den hænger... Jeg har selv prøvet med Mac OSX og tilkobling til servere og der har jeg haft problemer med IP-opsætning. Jeg kunne forestille mig, det er det samme med serveren
Avatar billede Jman Praktikant
26. september 2001 - 14:54 #4
øøøhh.. hvad er begrundelse for afslag
Avatar billede jhol00 Nybegynder
26. september 2001 - 14:57 #5
Jeg lytter med!

Jeg må sige, at jeg hader MAC servere efter de der problemer. Det er som om, at MACerne stadig ikke har lært at snakke IP-sk. Vi venter på en løsning!
Avatar billede avail Nybegynder
26. september 2001 - 14:57 #6
Kan der være en konflikt i IP numrene?
Jeg tror ikke OSX generelt er dårlig via IP netværk?
Til appleshare var der jo den lille systemudvidelse \"Share et eller andet\", som apple ofte opdaterede på? jeg ved ikke om man skal have den sidste nye af den, eller om den udelukkende er til forbindelser til Apple share servere.
Avatar billede avail Nybegynder
26. september 2001 - 15:04 #7
Begrundelsen for afslaget?
Jeg syntes ikke jeg fik en løsning på problemet, hvad skal jeg gøre?
Avatar billede Jman Praktikant
26. september 2001 - 15:05 #8
Jeg ville foreslå at du prøvede at slå aplletalk til på bruger-mac\'erne og evt. opdaterer serverversionen også...
Avatar billede avail Nybegynder
26. september 2001 - 15:11 #9
Så vidt jeg ved er det den nyeste serverversion, den har selv hentet de sidste nye opdateringer.
Appletalk er slået til på både server og brugermac.
Men for at få den hurtige hastighed forbinder jeg via IP nr. i vælgeren på brugermac\'en.
Avatar billede macintosse Nybegynder
26. september 2001 - 15:31 #10
Har du ubfyldt sub-net:255.255.255.0 ???
Avatar billede avail Nybegynder
26. september 2001 - 15:36 #11
Jep! - 255.255.255.0
Avatar billede barfoed Nybegynder
06. oktober 2001 - 23:34 #12
Jeg ville bare lige indskyde en kommentar her:

Jeg har selv haft problemer med Mac OS X serveren og for den sags skyld også den gamle IP server. Vi er nu gået over til at bruge NetAtalk på unix platformen, og med meget gode resultater!

Den er stabil og hurtig (og en del billigere;)

Barfoed
Avatar billede avail Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:15 #13
Jeg har selv fået en anelse om det måske kan være apples gigabit ethernet-kort der gør at den mister forbindelsen? Serveren går ikke ned, men jeg mister bare forbindelsen til serveren. Jeg ved ikke om et gigabit netkort kører problemfrit på en 100 mbit switch?
Avatar billede styxx Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:17 #14
Opsætning af NAT på serveren??
Avatar billede avail Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:24 #15
Hvad er NAT?
jeg tror ikke det er noget jeg har sat op?
Avatar billede styxx Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:51 #16
Undskyld, det gik ikke lige op for mig at det var et internt netværk, så det er ikke lige aktuelt.
Network Address Translation. Opsætning af protokoller TCP/UDP og oversættelse af interne til eksterne adresser og omvendt. Som en router.

Det gik lidt for stærkt..
Avatar billede styxx Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:54 #17
Har du prøvet DHCP i stedet for faste IP...bare nysgerrig
Avatar billede avail Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:57 #18
Næææh egentligt ikke, jeg har det bare godt med at vide hvilket IP nummer de forskellige sager har, men det var måske værd at prøve!
Avatar billede styxx Nybegynder
31. oktober 2001 - 16:00 #19
Artikel om connection disconnect i forbindelse med OS 9.2 og AFP servere over IP
http://www.macwindows.com/MacOS9.html#100501
Avatar billede styxx Nybegynder
31. oktober 2001 - 16:06 #20
Beskriver at der er problemer med ethernet driverne under 9.1 og 9.2. En mulig løsning er at installere ældre drivere.
Avatar billede avail Nybegynder
31. oktober 2001 - 16:14 #21
Jeg tror faktisk at der er noget om snakken! Jeg har også kørt en appleshare server, før jeg fik OS Xserveren, og der blev jeg også smidt af engang imellem?
Jeg kører system 9.1. Spørgsmålet er om jeg ikke skal opgradere til 9.2.1 så jeg kan få den ethernet update 2.0 der bliver beskrevet i artiklen?
Avatar billede styxx Nybegynder
31. oktober 2001 - 16:18 #22
Det er da et forsøg værd...
Avatar billede aktivdata Nybegynder
29. november 2001 - 06:43 #23
Du skulle vel ikke tilfældigvis have ISDN telefon til netforbindelsen, hvis du har det kan du glemme alt om netværk. I så fald skift til ADSL og dine problemer er løst !!!! Jan@dalegade.dk