Avatar billede po3 Nybegynder
26. september 2001 - 09:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

implementering ...

Hej

Er der nogen her som arbejder med implementering af f.eks. e-business eller større styresystemer.

Hvorfor? Ja, for jeg har interesse i at vide hvad erhvervslivet værdsætter i forhold til dette. Jeg har skrevt speciale omkring impl. af SAP R/3 og har efter følgende brugt 1½ år på en ph.d afhandling omkring implementering af e-business på en større dansk virksomhed.

Jeg er ved at køre træt i bøgerne og organisatoriske studier og vil måske gerne UD og arbejde med IT!!

Kan nogle give mig et par hints om hvad ville være smart eller relevant, hvis jeg skal dygtigtgøre mig yderligere således at jeg kan få lov til at beskræfige med med IT mere koncenteret i en virksomhed.

mvh

po3
Avatar billede davidchristensen Praktikant
30. september 2001 - 07:40 #1
Jeg vil råde dig til at få et SE nummer, en stabil internet forbindelse installeret hvor du bor, en god computer og så begynder du at skabe dig et netværk på internettet. Alt lige fra designere og programmøre. Så går du ud til en masse virksomheder og snuser til lugten i bageriet og finder ud af hvem du skal snakke med ang. implementering af e-buisness eller større styresystemer. Du viser dem hvad kan, du kan giver dem et råd og du giver dem et tilbud. På et tidspunkt vil du stå og have gang i lige det du allerhelst kan kan lide at beskæftige dig med, nemlig at gøre praktisk brug af din teori om impelentering; og så er du kørenden :-)

Du kan starte med at tilføje mig i dit netværk;grafiker, animator og interface designer (Flash og HTML): post@dlcd.dk - så vil det ihvertfald komme til at ligne en million, og så er det først det rigtigt kører! ;-)

Sæt dig ned og find ud hvad du egentlig kan, og find så ud af hvad du gerne vil - resten er op til dig. :-)

Skriv endelig, det lyder spændende..

David

-
Avatar billede dm00218 Nybegynder
05. oktober 2001 - 15:17 #2
Du behøver ikke starte med at blive selvstændig. Jeg er i lidt samme situation, jeg er datamatikerstud., og er ved at tage et cisco certificat. Jeg har tilbudt mig, bla. her på eksperten at hjælpe med implementering af netværk (LAN+Server Win2k+Linux) i virksomheder. Jeg har fået bid, og er i øjeblikket ved at implementere et client/server + lan system hos en virksomhed samtidig med at jeg læser. På den måde får jeg kontakter samtidig med at jeg læser - godt nok får jeg ikke de store penge ud af det, men jeg beholder su\'en samtidig med :o)

Så mit råd: behold su\'en, og tilbyd dig hos virksomheder gennem annoncer. Dermed får du forbindelserne + beviser på hvad du kan.

Mvh Martin
Avatar billede davidchristensen Praktikant
05. oktober 2001 - 16:28 #3
Du behøver ikke at miste din SU bare fordi du har en enkeltmandsvirksomhed.. Jeg vil altså råde dig til at får dig et SE nummer; det gør dig meget fleksibel for virksomhederne at ansætte.. :-)

David
-