Avatar billede abx Nybegynder
26. september 2001 - 00:26 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Gode råd til at nedbringe .EXE størrelse i Delphi 3 (el. 5)

Selv simple \"Begin End\" programmer med en enkelt
form blive temlig store i Delphi.
Kan kodestørrelsen nedbringes væsentligt!
Avatar billede borrisholt Novice
26. september 2001 - 08:49 #1
Først og fremest skal du fjerne DEBUG informationer fra din exe fil.

Mange ting kan gøres .. Fx at bruge et andet frame-work. Der er mange at vælge i mellem ...

Endnu bedere er blot at pakke det med et pakke program fx Aspack.

Jens B
Avatar billede zerohero Nybegynder
26. september 2001 - 08:49 #2
Du kan eventuelt bygge din Tform under RunTime, det vil få din exe fil til at fylde mindre!!!

Jeg bruger ofte:

with (en eller Twincontrol) do
begin

end;

så er jeg nemlig fri for altid at skulle nævne Twincontrolen hele tiden...
Avatar billede martinlind Nybegynder
26. september 2001 - 09:15 #3
Ja, brug KOL, det er open source og med det kan du lave EXE filer der fylder 50kb med en form og et par dialoger.