Avatar billede blakoe Nybegynder
25. september 2001 - 23:47 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

PCanywhere

Er det muligt at forbinde 2 pc-ere med adsl. Og er det muligt at forbinde 2 pc-ere, hvor den ene har adsl, og den anden et isdn-modem.  I begge tilfælde er begge pc-ere online, når forbindelsen søges etableret.
Hvis ja til et af spørgsmålene, så gerne lidt om hvordan forbindelsen skal etableres.
Avatar billede mora Nybegynder
25. september 2001 - 23:49 #1
Hvad mener du med forbinde ?
VPN eller bare så i kan dele filer ?
Avatar billede blakoe Nybegynder
25. september 2001 - 23:54 #2
forbinde via pcanywhere, så den ene kan fjernstyres fuldstændigt.
Avatar billede mora Nybegynder
25. september 2001 - 23:55 #3
Det skulle da være muligt ?
På adsl er det muligt du skal natte nogle porte, på ISDN skal linjen naturligvis være åben.
Avatar billede blakoe Nybegynder
25. september 2001 - 23:57 #4
Når jeg prøver, finder den godt nok den anden pc-er, men forbindelsen mislykkes med beskeden om at den anden pc-er er optaget.
Avatar billede eagle-online Nybegynder
26. september 2001 - 00:09 #5
Hvis du vil kører over internet, kræver det en fast ip-adresse på host-maskinen, og jeg mener pc-aw bruger 2 porte til formålet (kan ikke huske dem), hvis du har firewall skal de selvfølgelig åbnes.
På remote pc\'en laver du bare en tcp/ip forbindelse istedet for en direkte dialup.
Avatar billede mora Nybegynder
26. september 2001 - 00:11 #6
Har du ikke fast ip, kan der nu fikses en del muligheder, eks. et program der sender info om din ip eller et dynip subdomæne
Avatar billede eagle-online Nybegynder
26. september 2001 - 00:24 #7
hmm, hvis adsl-routeren natter får maskinen jo et privat ip nummer som 192.168.x.x, og det har du ingen muligheder til at connecte til. Hvis du bruger to dialups med dynip kan der fixes noget med treideparts programmer, ellers kan jeg ikke se det kan lade sig gøre.
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
26. september 2001 - 08:57 #8
eagle-online .. vrøvl.. du connecter bare til routerens WAN IP, og den forwarder så indkommende trafik til den private IP, det er det NATing is all about :o)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
26. september 2001 - 08:58 #9
Vil lige nævne at jeg selv bruger VNC, og at det er et genialt program. Man skal selvf. bare huske at forwarde portene i sin router, og ved VNC er det port 5900 der er tale om. Og i mit tilfælde også port 5901, da begge mine maskiner bruger VNC gennem samme router :o)
Avatar billede mora Nybegynder
26. september 2001 - 09:13 #10
Jeg bruger remotelyanywhere som kører gennem en browser, og giver en masse info om ens comp udover remote control.
Avatar billede blakoe Nybegynder
26. september 2001 - 10:21 #11
Tak for svarene.
Jeg vil lige prøve dem fra en ende af.
Maverick <----  Hvordan finder jeg routerens WAN IP?
Og hvordan forwarder man portene i sin router?
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
26. september 2001 - 10:30 #12
du kan f.eks. gå ind på www.myip.dk .. der har du så din WAN IP :o)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
26. september 2001 - 10:36 #13
Det kommer an på hvilken type router du har, hvis du har ADSL hos CC er det nok en cisco 677, og der skal du logge på din router med telnet, og du kan læse om det på http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/port_forwarding/
hvis du har TDC skal du logge på din router via din browser, og vælge hvilke porte du vil forwarde til hvilken IP :o)
Avatar billede mora Nybegynder
26. september 2001 - 14:23 #14
Log ind på din router og skri en, den beder om koden igen skriv følgende bagefter (udskift lokal_ip lokal_port og ekstern_port)

set nat entry add lokal_ip lokal_port 0.0.0.0 ekstern_port tcp
set nat entry add lokal_ip lokal_port 0.0.0.0 ekstern_port udp
write
reboot

TCP er måske nok
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
26. september 2001 - 15:59 #15
mora .. det er jo det der står på det link jeg kom med.. flot klaret :o)
Avatar billede mora Nybegynder
26. september 2001 - 18:04 #16
Ja, men det var et teledanmark link :)
Ej, ved det godt, men ville lige skrive det for at spørgeren ikke skulle klikke (hvilket jeg heller ikke gjore)
Avatar billede eagle-online Nybegynder
26. september 2001 - 23:13 #17
Maverick!! vil det sige at du bare connecter til din router, med din port (etc. 195.242.12.59:5900) og så lader du routeren sende videre til en lokal ip-adresse ?
Avatar billede eagle-online Nybegynder
26. september 2001 - 23:21 #18
Har læst linket, og forstået.... :-)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
27. september 2001 - 11:33 #19
Ja, til en lokal ip adresse:5900 :o)
Avatar billede blakoe Nybegynder
27. september 2001 - 15:08 #20
Jeg tør næsten ikke spørge mere, da jeg åbenbart er lidt tungnem. Jeg var åbenbart også lidt fedtet ved kun at udlove 30 point, så jeg forhøjer til 90.
Men spørgsmålet går på de hersens ip-adresser. Når jeg kører myip.dk får jeg noget med 168.112.1.11.  Når jeg går ind i Tel-net, og skriver show nat, får jeg en global ip 231.145.1.11.
Er det rigtigt, at syntaksen så skal være:
set nat entry add 231.145.1.11 5900 168.112.1.11 5900 tcp
Når andre så skal kalde mig op udefra, hvilken en af ip-adresserne skal de så bruge?

Avatar billede mora Nybegynder
27. september 2001 - 15:20 #21
Nej, i din router skriver du bare 0.0.0.0 som ekstern_ip så finder din router den selv.

Din lokale ip kan du se under winipcfg (win9x) ellers kør en cmd og skriv \"ipconfig\" (win2k)

du skal bruge ipen fra myip.dk som eksternip (med mindre du har flere)