Avatar billede kimstaal Nybegynder
09. februar 2000 - 13:04 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

ASP+mySQL

Hejsa eksperter!
Jeg er ved at blive liidt træt af at køre ASP+Access, da databasen er ved at blive temmelig stor+antallet af brugere er temmelig mange.
Jeg har ikke adgang til en SQL server, men jeg har adgang til mySQL.
Kan man overhovedet køre ASP+mySQL?
Hvordan fungerer det i forhold til Access?
Kan man også oprette en DSN-løs forbindelse?
Hvordan får jeg data´en fra Access til mySQL basen? (vil MEGET gerne slippe for at cutte og paste:-) )
Findes der nogen gode steder på nettet, der omhandler ASP+mySQL?

Hilsen Kim
Avatar billede lange Nybegynder
09. februar 2000 - 15:09 #1
Ja, ASP kan sagtens tilgå en mySQL database. Så vidt jeg ved kører Eksperten med mySQL, og det fungerer jo ganske fint :)

Og DNS-less connection bør være muligt, bare et spørgsmål om den rigtige connectionstring, og at de rigtige drivere er installeret på serveren.

Hmm... Jeg tvivler på at der findes et upsizing/konverterings-værktøj, men jeg ved det ikke. Du kan evt bare lave et asp-script, der læser din nuværende database igennem og inserter alle posterne i mySQL-databasen.

Jeg kan desværre ikke rigtigt finde nogle gode steder på nettet om ASP og mySQL, det er så vidt vides en ikke særligt udbredt kombination (endnu)

Avatar billede bocker Nybegynder
09. februar 2000 - 16:45 #2
Du kan bruge Data Pump fra Delphi til at konvertere fra Access til mySQL...
Avatar billede kimstaal Nybegynder
10. februar 2000 - 10:29 #3
Bocker: Hvor finder jeg den? Ved du, hvad den koster?
Jeg mangler stadig et par links, der kan sætte mig igang...
Avatar billede bocker Nybegynder
06. marts 2000 - 19:25 #4
få lige accepteret dette spørgsmål!
Avatar billede ml Nybegynder
22. marts 2000 - 22:38 #5
øøhh....

Det der data pump.. Hvor kan man få det ??

Og kimstaal, har du fundet ud af noget, eventuelt nogle gode sider..

Er meget interesseret !..