Avatar billede budda Nybegynder
25. september 2001 - 19:34 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Guides

Er der nogen gode guides til at lære at bruge visual basic?
Jeg har programmet Visual Basic 6.0, men jeg mangler en måde så jeg kan lære at bruge det!
Der er 50 points til alle svar jeg bruger!
Avatar billede joern Nybegynder
25. september 2001 - 19:50 #1
Du kunne jo bruge søgefunktionen her på eksperten  :-)    Der er spørgsmål om alverdens ting.  Også fra nybegyndere der spørger efter bøger og eksempler.

Du skal begynde med en idé om, hvad du vil lave.  Jeg er f.eks. ved at lave et kalenderprogram, men VB kan bruges til næsten alt.  Øvelses eksempler i bøger er ofte en lommeregner eller en database over videofilm.

Nogle af mine produkter kan du se på www.jkfsoft.dk

Hvis du søger på f.eks. www.google.com efter Visual Basic, finder du masser af sider med eksempler.  Men de er jo brudstykker, beregnet for at indgå i en større helhed.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede vatnisserne Nybegynder
25. september 2001 - 19:52 #2
Prøv denne adrasse her
Avatar billede vatnisserne Nybegynder
25. september 2001 - 19:53 #3
Avatar billede terry Ekspert
25. september 2001 - 20:06 #4
Buy a good book!
Avatar billede jelzin101 Praktikant
25. september 2001 - 20:45 #5
det bedste begynder sted jeg kender er : www.vbsquare.com - her finder du gode guides til tonsvis af ting.
Avatar billede sjh Nybegynder
25. september 2001 - 20:53 #6
Avatar billede cellaneous Nybegynder
25. september 2001 - 21:07 #7
jeg vil bestemt anbefale dig at kigge på de små eksempler her:
http://www.vb-helper.com/howtobeg.htm

dernæst finder du mange guides over det hele, en liste over de fleste finder du her:
http://directory.google.com/Top/Computers/Programming/Languages/Visual_Basic/FAQs_and_Tutorials/

et uundværligt link er bestemt også:
http://www.codehound.com/vb/
hvor du kan søge efter alt muligt og opdage endnu flere gode vb sider :-)

jeg sidder og overvejer at skrive min links liste ned men på den anden side finder du nok det meste via codehound alligevel - men sig til hvis der er noget særligt du interesserer dig mest for - eksempelvis grafik eller spil, eller om du vil manipulere med lyd eller databaser - eller om du bare vil lave din egen notesblok og et emailprogram?
Avatar billede budda Nybegynder
27. september 2001 - 15:15 #8
Tak for hjælpen..
Avatar billede jelzin101 Praktikant
27. september 2001 - 15:20 #9
tak for pts. :)