Avatar billede dorde Nybegynder
25. september 2001 - 13:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Import/export af bruger info

Er der nogen som kender en program som kan exportere/imprtere brugere(herunder brugernavn og password) under windows NT 4.0
Avatar billede hojben Novice
25. september 2001 - 13:49 #1
til hvad / hvor ??
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. september 2001 - 21:23 #2
Til en ny server?
Avatar billede dorde Nybegynder
26. september 2001 - 21:07 #3
Når man opretter en bruger i \" User menager for domnains\" som ligger under administrative værktøjer, indaster man brugernavn, beskrivelse og password. Man kan også vælge i hvilke grupper profilen skal tilhører, hvornår konto skal udløbe og andre ting. Nu vil jeg lave en backup af alle brugere i systemet og via Microsofts rescue kit kan jeg trække alle brugernavne ud. Det jeg mangler er at få password ud også.

Findes der nogle software til det???
Avatar billede schubert Nybegynder
26. september 2001 - 23:44 #4
Du skal lave en recover af sam - databaserne på den nye server fra den gamle server.
Så har du alle brugerne og alle passwords på engang.
Avatar billede dorde Nybegynder
27. september 2001 - 12:04 #5
og hvordan gør man det?
Avatar billede schubert Nybegynder
27. september 2001 - 21:25 #6
Du går ind i den gamle server og laver en Rdisk (Start, kør,  rdisk)

Så sætter du en NT server cd i drevet på den nye server og booter op på den, når så installationen går igang, beder du den om at lave en reperation af den installation der findes, så kommer den og beder om den rdisk du lige har lavet. Følg vejledningen på skærmen, der kommer så et punkt hvor du skal krydse af i nogle felter og der vælger du den instilling der hedder et eller andet med SAM.

Så køre den lige en installation færdig og så burde dine brugere være på plads igen, med samme password.

Jeg vil ikke anbefale at gøre dette hvis det er en server der er i drift og har windows NT / windows 2000  arbejdsstationer, da du så skal oprette nye profiler til dem. De vil nemlig få deres SID (Security ID) fra den gamle server.

Avatar billede sra001 Nybegynder
28. september 2001 - 12:42 #7
Hvis du installerer Exchange 5.5 med SP3, er der en feature i Exchange der kan eksportere alle NT konti ud i en kommaspeareret fil. Den hedder \"Extract Windows NT account list\". Den kan også importes igen, og Exchange opretter så konti i User Manager.
Avatar billede dorde Nybegynder
02. oktober 2001 - 19:59 #8
Begge svar er fornuftige, og da sra001\'s svar er lidt mindre kompliceret,få han points.

mange tak