Avatar billede eksperten Nybegynder
08. februar 2000 - 22:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Api kald til konto oprettetelse i Outlook Express, mfl.

Hejsa.

Jeg står og skal bruge nogle api kald som vha. de nødvendige oplysninger, indtastet i et vb-program, skal kunne oprette en konto i Outlook Express eller Netscape Messenger.
Hvis en af nogle af jer kan komme med kald til disse to venter der 200 point, men kan i skaffe til et af følgende programmer, så giver jeg yderligere 100 point pr. styk:
Outlook 2000
Pegaus mail

mvh. Troels
Avatar billede jly Nybegynder
17. februar 2000 - 13:49 #1
'Indsæt nedestående kode til din form hvor E-mailen står i Label1.

Option Explicit

Private Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" _
(ByVal hwnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, _
ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long

Private Sub Form_Load()
label1.Caption = "t_jaeger@mobilixnet.dk"
End Sub

Private Sub label1_click()
    ShellExecute 0, "Open", "mailto:" & label1.Caption, "", "", vbNormalFocus
End Sub
Avatar billede kermit Nybegynder
17. februar 2000 - 13:58 #2
jly --- sender det der ikke bare en mail i et default mailprogram ?

eksperten er interesseret i at oprette en email konto i Outlook Express !
Avatar billede eksperten Nybegynder
17. februar 2000 - 17:57 #3
det er rigitigt hvad kermit siger, jeg vil oprette en konto!!!
Avatar billede ab Nybegynder
23. februar 2000 - 22:30 #4
Prøv med det Type Library, der følger med til Outlook. Der ved jeg at man kan hente og sende e-mails/fax, mon ikke man også kan oprette en ny konto...
Avatar billede wormie Nybegynder
24. februar 2000 - 21:41 #5
Der findes på vb-world en artikel ved navn Automating Outlook with OLE på adr. http://www.vb-world.net/internet/outlook/ jeg ved ikke om den evt kan være til hjælp...
Avatar billede eksperten Nybegynder
26. februar 2000 - 05:46 #6
Hejsa.

Tak til både ab og wormie, jeg kikker på det og vemder tilbage med et svar.

mvh. Troels.
Avatar billede eksperten Nybegynder
01. august 2000 - 16:37 #7
Har lavet en løsning med en ins fil.

mvh. Eksperten