Avatar billede beta Nybegynder
25. september 2001 - 00:36 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

System ressurcer, kun 3% !

I den seneste tid er system ressurcerne på min PC gået helt rabundus, mens jeg skriver dette er de nede på 3%, det har jeg aldrig set så lavt før. I et stykke tid har de ligget på 33%, men nu er de dykket helt ned i kulkælderen.

Hvad kan det skyldes ?

Jeg har den sidste nye NAV scanner inst., og der bliver ikke fundet nogle virus.
Avatar billede perj Nybegynder
25. september 2001 - 00:52 #1
3%? - så må det da gå uhyggelig langsomt!
Avatar billede perj Nybegynder
25. september 2001 - 00:53 #2
Hvornår har du sidst genstartet maskinen?
Avatar billede beta Nybegynder
25. september 2001 - 00:56 #3
Det køre faktisk slet ikke, eller ihvertfald, det føles noget sløvt, maskinen har kørt i ca. 2 timer uden genstart. Er der andre løsninger end format c ?
Avatar billede martinh Nybegynder
25. september 2001 - 01:01 #4
prøv at lukke prog. en for en (Ctrl-alt+del)
og se om det er en af dem der kan tappe dit system
Avatar billede halifax Nybegynder
25. september 2001 - 01:03 #5
Det må være noget som virkelig æder ressourcerne. Kontroller hvilke ting/programmer der kører i baggrunden med msconfig. Klik Start-kør, skriv msconfig. Kontroller under faneblad Start. Vurdér om du kan undvære at noget starter op ved boot.
Hvis du kører Win95 har du ikke filen msconfig.exe.

Avatar billede m.kroeger Nybegynder
25. september 2001 - 08:03 #6
Prøv også denne her:kontrolpanel-> system -> ydeevne -> virtuel hukommelse -> jeg vil selv styre indstillingerne, sæt både min. og max til det dobbelte af hvad du har i hukommelsen, OK,- maskinen genstarter. kør DEFRAG.
Avatar billede sandi Nybegynder
27. september 2001 - 17:46 #7
Det lyder som nimda virusen. Har du opdateret din virus-scanner?
Avatar billede beta Nybegynder
14. oktober 2001 - 01:49 #8
Virus scanneren var opdateret, jeg fandt ikke ud af hvad fejlen var. Men efter en formatering kørte alt igen.