Avatar billede dweb Nybegynder
24. september 2001 - 23:17 Der er 45 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at drive webhotel!!!

Hej

Jeg står med to servere som jeg gerne vil lave en lille gratis hosting service med. Men jeg mangler villige personer til at hjælpe mig med at drive servicen.
Mine servere består af:

Winnt 4.0 med Sambar server pro
433, 256ram, 10GB disk.
Skal køre php, mysql, webmail, pop3 og ftp.

Linux af en eller anden art.
HP netserver E40, 64ram, UW SCSI disk på 4,55GB og måske en 2GB Wide.
Skal køre apache, php mysql, ftp, mail, webmail.

Til at starte med skal du køre på en 512 adsl fra cybercity. Hvis du kommer til at gå godt, skal der selvfølgelig findes en anden løsning.

Jeg vil henvende mig til seriøse brugere som har noget at bruge servicen til. Og som bruger den.

Nogen hjælp.
webdesignere, linux systemadmin, sambar systemadmin, webmaster, skribenter, sponsorer / indhentere.

VH Jesper
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
24. september 2001 - 23:18 #1
512 er altså ikke meget for en web hostering service....

og det er da down og ikke up?!?
Avatar billede dweb Nybegynder
24. september 2001 - 23:21 #2
Det er 1024 down / 512 op...

VH Jesper
Avatar billede dweb Nybegynder
24. september 2001 - 23:22 #3
Jeg skriver også at hvis det kommer til at køre. Så skal der findes en anden løsning.

VH Jesper
Avatar billede dweb Nybegynder
24. september 2001 - 23:23 #4
Ups, jeg har glemt at sige at det hele skal være gratis :-)
Avatar billede freeman Nybegynder
24. september 2001 - 23:45 #5
Jeg kunne godt være interesseret..

Jeg er selv igang, dog kun med en server m. Windows 2000Server, 450Mhz, 512Ram, 6Gb harddisk.. 512Upstream..

Kan vi finde ud af noget ?

mail@karstensommer.dk
Avatar billede dweb Nybegynder
25. september 2001 - 00:03 #6
Freeman >> Hvad skulle vi finde ud af?? 3 servere?? en med win2k asp, en med winnt php mysql, en med linux php mysql??
Eller hvad har du i tankerne.
Jeg vil gerne skrive en mail til dig, men jeg syntes lige de andre skal vide hvad der sker. Så kan vi skrive mails når der ligger noget fast.

VH Jesper
Avatar billede freeman Nybegynder
25. september 2001 - 01:29 #7
ok..
jeg tænkte bare at det ville da være noget af en service hvis vi kunne tilbyde hosting på 3 forskellige platformer.. gratis..

Avatar billede dweb Nybegynder
25. september 2001 - 07:44 #8
Ja... men vi skal nok have nogle flere med på ideen. Jeg kan godt lave noget hjemmeside, men vil gerne have noget hjælp til programering i php og mysql. Jeg kan godt lidt, men hvis du skal kunne en helt masse, tror jeg en rigtig php \"nørd\" ville være godt.

freeman >> Hvor i landet bor du ?
Jeg bor selv i århus nord.

VH Jesper
Avatar billede dweb Nybegynder
25. september 2001 - 09:36 #9
Ingen andre der vil give en hånd med ?
Avatar billede freeman Nybegynder
25. september 2001 - 09:53 #10
Jeg bor i Jelling (Vejle)
Avatar billede dweb Nybegynder
25. september 2001 - 10:00 #11
frreman >> Ok... Kan du ikke se om du kan få nogle flere med på ideen?
Kan du lave noget i php/mysql eller asp ?
Avatar billede dweb Nybegynder
25. september 2001 - 10:36 #12
Kan det virkelige passe at det skal være så svært at få lidt hjælp. :-(
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2001 - 11:01 #13
Hmm sambar serveren er da kun egent til drift af en enkel hjemmeside.
Avatar billede dweb Nybegynder
25. september 2001 - 11:18 #14
kharder >> hvor får du den ide fra ?? Prøv at kigge lidt i dens docs
Avatar billede dweb Nybegynder
25. september 2001 - 11:52 #15
Jeg forstår ikke at der er så mange der spørger efter et gratis eller billigt webhotel med php / asp / mysql / mail, men der er ingen der vil hjælpe med at holde en sådan service.

VH Jesper
Avatar billede benzon Praktikant
25. september 2001 - 13:54 #16
Jo da....

Men skulle lige finde spørgsmålet *lol*

Jeg sider selv med en Win me maskine det er så hvad det er men køre Apache på den pt. er der Apache, Perl, Mysql, Php, Zend Php Optimizer <-- Gratis Program, og så 2 Perl moduler det ene er DBD-Mysql og Perl DBI
Avatar billede dweb Nybegynder
25. september 2001 - 13:59 #17
benzon >> Jeg forstår ikke dit spørgsmål. Vil du gerne hjælpe?? Eller vil du bare fortælle mig at du selv har en server med apache ??

VH Jesper
Avatar billede benzon Praktikant
25. september 2001 - 14:54 #18
Hay Jesper,

Jeg vil da gerne hjælpe *S*

Jeg ville bare Pointere hvad jeg har 100% Styr på og ikke *S*

Har du ikke ICQ eller MSN Mesenger ???
Avatar billede dweb Nybegynder
25. september 2001 - 15:00 #19
ICQ 19714184

VH Jesper
Avatar billede dweb Nybegynder
25. september 2001 - 15:02 #20
Jeg er først på en gang sent i aften.
VH Jesper
Avatar billede benzon Praktikant
25. september 2001 - 15:19 #21
Hvorfor først i aften kan du ikke komme på nu her ??
Avatar billede dweb Nybegynder
25. september 2001 - 15:21 #22
Jeg er på arb og vores firewall har ikke porten til icq åben. :-(
Avatar billede benzon Praktikant
25. september 2001 - 15:25 #23
Dam it *lol*
Avatar billede benzon Praktikant
25. september 2001 - 15:25 #24
hvad med MSG Mesenger den burde den kunne klare
Avatar billede dweb Nybegynder
25. september 2001 - 15:31 #25
nej desværre, den kan heller ikke komme igennem.
Nå men vi snakkes alle sammen, jeg skal på firma golftur og derefter ud og spise. Vi snakkes i aften.

VH Jesper
Avatar billede dweb Nybegynder
25. september 2001 - 22:53 #26
Så er jeg tilbage for at lede efter flere der vil give en lille hånd med.

Nogen der vil det ??

VH Jesper
Avatar billede benzon Praktikant
26. september 2001 - 08:48 #27
Hej Jesper,

Smid lige en mail til mig på benzon@fald.dk jeg har HalsBetændelse så sov igår da du sikkert kom på nettet *lol*

Avatar billede dweb Nybegynder
27. september 2001 - 09:00 #28
Benzon og Freeman >> Jeg tror ikke der er flere der vil hjælpe... Jeg tror jeg lukker spørgsmålet snart.

Vh Jesper
Avatar billede barfoed Nybegynder
30. september 2001 - 15:27 #29
Nu ikke så hurtig!

Man skal jo lige finde frem til spørgsmålet:)

Jeg har selv leget med ideen om en gratis hosting løsning..
Men det er sku lidt træls at sidde her for sig selv!

Og så læser jeg dit spørgsmål.. Det var jo lidt svaret på mit ønske!

Jeg køre selv freeBSD med Apache, mySQL og php + diverse som cgi og perl
Mail gerne!

Barfoed
rbh@frifoed.dk
Avatar billede klatten Nybegynder
01. oktober 2001 - 08:42 #30
dweb>
Mangler lige præcis en gratis ftp-php-mySQL server...20 MB+ og UDEN reklamer ;-)

Hvornår regner du med at være oppe?

Avatar billede dweb Nybegynder
09. januar 2002 - 10:38 #31
Hej alle sammen

I må undskylde at jeg ikke har givet en lyd fra mig i lang tid.
Jeg er flyttet hjemmefra så der har været nok at se til.
Er der nogen af jer der har fundet ud af noget eller som stadig er med på ideen?
Jeg har fået en hurtigere server men ikke en forbindelse endnu.

Serveren er nu:
Abit VP6
EN PIII 733
512 SD 133 ram
to 4,5GB IBM ULTRA-WIDE SCSI Diske
Et HP 12/24GB DAT Backup drev.

Og så har jeg en anden gammel Pentium pro 200 med 64ram til linux måske.

Serverne kunne godt bruge:
En PIII733 mere eller to helt andre PIII
Nogle ECC EDO ram til ppro\'en.
Noget disk plads.

Nogen der på nogen måde kan / vil hjælpe / bidrage med noget.

Mvh Jesper
Avatar billede freeman Nybegynder
09. januar 2002 - 11:39 #32
Jeg har stadig min server og jeg er staig klar på et samarbejde.. Jeg mangler primært programmeringen før at jeg kan være 100*% klar med den gratis service..

Avatar billede dweb Nybegynder
09. januar 2002 - 14:09 #33
Jeg er også helt sikkert klar på det, men vi mangler stadig en stor internetforbindelse.
Hvor får vi sådan en??

Mvh Jesper
Avatar billede freeman Nybegynder
09. januar 2002 - 14:38 #34
Tjaa.. Skal vi ikke starte i de små. Jeg har en 2048/512 Proaccess.. Det kan da klare lidt i starten.. :-)
Avatar billede freeman Nybegynder
09. januar 2002 - 14:39 #35
hvis du også får en fast linie ligende min.. så er det jo fint til at starte med.. ?

Avatar billede dweb Nybegynder
10. januar 2002 - 15:54 #36
freeman >> Bruger du din server til andet ??
Jeg er helt sikker på at det kunne blive et ok lille netværk af servere til servicen.
Jeg snakker med en linux gut som har en ide med to adsl forbindelser. Jeg har to servere og det ene skal stå hos mig selv og den anden hos ham.
Han siger at man kan linke de to servere sammen med linus og så få dem til at spejle hinanden.
Men jeg vender lige tilbage når jeg har snakket med ham.

Mvh Jesper
Avatar billede freeman Nybegynder
10. januar 2002 - 21:26 #37
lyder da lovede..

Og nej, jeg bruger ikke min til andet pt. Den hoster min nuværende så-smider, som fx. karstensommer.dk m.fl.

Avatar billede freeman Nybegynder
10. januar 2002 - 21:29 #38
Jeg skal så lige sige at hvis services begynder at give lidt igen, så vil jeg opgradere den til en 4096/2048 Kb via ArrowNet som vi er den første by i DK som kan få :-)
Avatar billede dweb Nybegynder
11. januar 2002 - 08:53 #39
ok det lyder fint. Hvor i landet bor du?

Mvh Jesper
Avatar billede benzon Praktikant
11. januar 2002 - 08:59 #40
Freeman hvad koster det Hos Arrownet
Avatar billede benzon Praktikant
11. januar 2002 - 09:11 #41
det er alt for dyrt det koster kun 4096/1024 Kbit/s 1.529,- Hos Sonofon den er lidt mindre men den er god nok til hosting....

og har vi tænkt på hvad prisen vil løbe op i pr. næse i Strøm ?????
Avatar billede benzon Praktikant
11. januar 2002 - 09:13 #42
og en anden ting sad lige og bladrede  de gamle ting igenem, og ja Linuxen skal altså oxo køre mail server, da der findes gode gratis alternativer til den, dns server har vi sådan en name server der er MANGE ting der skal være i orden
Avatar billede dweb Nybegynder
10. april 2002 - 12:10 #43
er der stadig nogen der ude?? Jeg har fået de to første servere på nettet.
Eller det vil sige den ene er nede pga. brand men kommer op igen om et par uger når skaderne er lavet.
Den anden kan i fange på http://kenzu.dk eller http://kammi.dk jeg er godt i gang med at sætte det hele op på den. Nogen der vil hjælpe lidt til med noget testning? evt. nogle store sider/hjemmesider?

Mvh Jesper
Avatar billede dweb Nybegynder
10. april 2002 - 12:13 #44
Den første server som er nede kan normalt fanges på http://trazer.dk .
Den første server er en linux server med apache, php, mysql, mail, webmail og en masse andet.
Den anden som jeg er i gang med er en win2k maskine med sambar server. Hvor der er web, ftp, mail, webmail, document manager, php, mysql og hvad vi ellers kan finde på.

Mvh Jesper
Avatar billede cool-wil Nybegynder
10. april 2002 - 12:17 #45
dweb= jelle?
wil her:-)
Avatar billede dweb Nybegynder
10. april 2002 - 12:20 #46
Ja ja... den er god nok... hej