Avatar billede nico Nybegynder
08. februar 2000 - 22:03 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Hvilke opkoblingsmuligheder er der, priser og erfaringer.

Jeg vil gerne vide alt om muligheder for at komme på nettet. ASDL, kabel, satelit you name it. Alt har interesse.
Avatar billede exposure Nybegynder
08. februar 2000 - 22:09 #1
Du har jo de fleste der.........
Avatar billede nico Nybegynder
08. februar 2000 - 22:12 #2
Jep men gerne med lidt uddybende kommentarer med bl.a. personlige erfaringer, priser, båndvidde, geografiske områder....
Avatar billede fcs Novice
08. februar 2000 - 22:42 #3
OK, her kommer mine erfaringer:

Jeg startede på et 33.6 modem hos Get2net, men det gider du nok ikke høre om.

Nu har jeg kabelmodem via Stofanet og det er da ganske rart. Jeg har basispakken, som koster ca. 350.- i kvartalet, plus 10 øre pr. minut. Nedenfor har jeg listet nogle +'er og -'er:

+'er:
Hurtighed (op til 130kbps)
Let at logge af og på.

-'er:
Prisen er måske lidt i overkanten.
Stofanet er ikke vanvittig stabil, men det er blevet bedre over de sidste par måneder, hvad angår almindelig surf. Mange brokker sig over tabte pakker under spil på nettet. Mange brokker sig også over at vi ikke har de 300kbps som Stofa lovede oprindeligt, men det er nu stadigvæk hurtigt nok til mig. Generelt om Stofa kan jeg sige, at deres kundeservice ikke er alt for god. Lange svartider, selv på mail og tit kan de ikke komme med et brugbart svar. Du kan ikke få Stofanet overalt i Danmark, men på http://www.stofanet.dk eller http:/www.bedreinternet.dk kan du se hvor det er tilgængeligt, samt se priserne for de forskellige pakker.
Avatar billede einstein Nybegynder
09. februar 2000 - 07:24 #4
fcs>>  ømmm 130kbps??? det er kun 130 kilobit i sek. en ISDN2 kan klare 128kbps...det passer da ikke helt var?
Avatar billede fcs Novice
09. februar 2000 - 10:44 #5
Nej, jeg mente 130 kilobyte pr. sekund
Avatar billede wolf_ Nybegynder
09. februar 2000 - 10:58 #6
mine erfaringer med ADSL (Net-Express) fra TeleDanmark har indtil nu været Rigemelig gode, det kører stabilt, du  sender med 128kbps og modtager med 512kbps.

Prisen ligger på 1185,- i kvatalet med 300 MB transport, udover det koster det 25 øre pr.MB.

Det kan dog ikke fås i hele landet endnu, men du kan gå ind på TeleDanmarks hjemmeside og tjekke om det er i dit område eller hvornår det kommer...
Avatar billede dres Nybegynder
09. februar 2000 - 16:23 #7
Cybercity Har en fast pris og fri download, ingen minuttakst

Dres
Avatar billede wolf_ Nybegynder
09. februar 2000 - 20:44 #8
Nu vil jeg ikke hænges op på det, men jeg mener at prisen på Cybercity er 600,- pr. md.
Hvilket vil sige at du i gemmemsnit skal up/Downloade mere en 900mb pr. md. for at det kan betale sig frem for TeleDanmark's ADSL(NetExpress)
Avatar billede nico Nybegynder
09. februar 2000 - 21:08 #9
Hvordan fungerer det ADSL? Er det kabel eller hvordan?
Avatar billede wolf_ Nybegynder
09. februar 2000 - 21:20 #10
Du kan læse om det på http://www.teledanmark.dk/

Men det funger sådan at du køber et ADSl netværkskort et modem og et delefilter, så kommer der en TeleDanmark montør ud til dig og sætter et data telefon stik op (det er med i oprettelses prisen)også kører det bare.
Avatar billede intenz Novice
25. februar 2000 - 22:35 #11
Vil du have en side, hvor der står det hele omkring internet udbydere?

Her:
http://www.mint.dk/

- Intenz
Avatar billede intenz Novice
25. februar 2000 - 22:37 #12
Ups, der manglede noget...

Der er forbruger anmeldelser, nyheder, artikler, oa.

- Intenz