Avatar billede bagge187 Nybegynder
24. september 2001 - 22:49 Der er 5 kommentarer

BIOS update?

Jeg sidder og roder med en gammel PC som jeg indtil for et lille stykke tid siden havde fået til at køre nogenlunde.
Efter at jeg havde installeret et gammelt lydkort gik alt galt. Skærmen viste kun blå farver eller også blev skærmen delt op i tre dele, så man f.eks havde det samme vindue åbnet tre gange i windows.
Jeg tog alt overflødigt ud af computeren..... cd-rom og lydkort og formaterede harddisken, uden resultat.
Grafikkortet kan jeg ikke tage ud da det er indbygget i bundkortet, og jeg kan ikke umiddelbart vælge det fra i BIOS\'en.
Lige fra man starter computeren bliver alt vist i blåt, selv i BIOS\'en.
Hvad er der galt? Jeg tror selv fejlen ligger i BIOS\'en........ for man har næsten ingen valgmuliger med hensyn til system instillinger.

Systemet er en Fujitsu ErgoPro Pentium 133.
Motherboardet ved jeg ikke hvad er bortset fra at det vist nok er fujitsu selv der har lavet det. Og BIOS\'en er som sagt lige til at lukke op og skide i.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
24. september 2001 - 22:51 #1
bagge187:>Har du overvejet om det mon ikke er skærmen der er defekt!
Avatar billede bagge187 Nybegynder
24. september 2001 - 22:54 #2
Jeg har testet skærmen............. intet galt. Er det måske muligt at lave en reset af BIOS\'en.
Avatar billede madskp Nybegynder
24. september 2001 - 23:03 #3
har du prøvet at sætte et andet grafikkort i?? Det kan som regel godt lade sig gøre at have både dette og det interne i!!
Avatar billede f_rollo Nybegynder
24. september 2001 - 23:09 #4
Fujitsu har jeg kun dårlige erfaringer med...
De kan ikke helt finde ud af det med computere...

Med hensyn til biosen. Fjern biosbatteriet. Det plejer at virke

- Rollo
Avatar billede f_rollo Nybegynder
24. september 2001 - 23:12 #5
Eller:
På motherboardet skal der gerne sidde en switch hvor der er to muligheder:
1: Normal 2: Reset cmos.
Find den. Den sidder ofte ved backup batteriet.

Inden du gør noget: Sluk computeren. Sæt switchen på reset cmos, tænd.
Så skulle der gerne ske ingenting... Sæt derefter switchen tilbage i normal: Tænd og så skulle du gerne få en besked om at Cmos eller bios value er forkert og skal rettes i Biosen.

- Rollo