Avatar billede halfdeadspawn Nybegynder
24. september 2001 - 19:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

easy points to easy maybe

hvad betyder standardgetaway
i et netværk
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. september 2001 - 19:07 #1
det betyder det adgangspunkt til internettet du bruger. oftest en router.
Avatar billede jhol00 Nybegynder
24. september 2001 - 19:08 #2
en gateway er en computer, der viser vej til fx internettet for andre computere.

Bruges ofte i større netværk med separate firewallservere m.v.

Desuden bruges det til internetdeling i private hjem
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
24. september 2001 - 19:08 #3
det er den gateway (dør) du bruger til at komme ud på internettet. F.eks. hvis du har et LAN og du kommer på internettet via router, så er det routerens LAN IP der er din standard gateway til internettet :o)
Avatar billede halfdeadspawn Nybegynder
24. september 2001 - 19:11 #4
nu er det sådan at jeg har tdc router 2601 og
jeg køre med 3 pc divs lan
er det den adr jeg skal skrive for at lave en spille server eller retter for at nogen på skal få adgang til den ene pc
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
24. september 2001 - 19:17 #5
Standard gateway er ipadressen på din TDC router på LAN\'et.

Hvis du skal lave en spilserver på dit LAN skriver du IP adressen på den maskine du sidder ved, når du opretter spil serveren, det har ikke noget med Gateway at gøre.

Hvis du laver et spil andre skal have adgang til fra Internettet, skal du forwarde den port spillet benytter, til din LAN IP.. altså forwarding fra routeren til din IP.
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. september 2001 - 22:15 #6
Når din computer ikke ved hvad den skal gøre med en data pakke, som skal sendes et sted hen (den ved ikke hvordan den sender den afsted til bestemmelse punktet), sender den pakken til sin deafult gateway!