Avatar billede nosey Nybegynder
24. september 2001 - 18:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installér .exe-fil direkte fra webserver

Er der en der kan hjælpe med følgende fejl:

Jeg linker til en .exe-fil som brugeren skal downloade/eksekvere. Men siden står bare og hænger... Er der noget galt med linket (bare en almindelig href), skal jeg benytte en anden kommando eller er serveren konfigureret forkert?
Avatar billede roenving Novice
24. september 2001 - 18:13 #1
Når du at få download-vinduet frem?
Avatar billede jhol00 Nybegynder
24. september 2001 - 18:13 #2
I disse virustider er det jo ikke ligefrem populært at gøre den slagt...

Det burde nu kunne lade sig gøre uanset hvad, men måske er der lukket for den slags i serveren eller browseren?
Avatar billede roenving Novice
24. september 2001 - 18:13 #3
Og har du checket rettigheder til det sted filen er beliggende?
Avatar billede nosey Nybegynder
24. september 2001 - 18:23 #4
Der er ikke lukket for det i browseren (ihvertfald ikke i min...) og rettighederne på serveren (IIS 5) er korrekte. Jeg når ikke engang at få download-billedet frem, den står bare og loader siden som om den ikke får svar fra serveren...

Da det er på et Intranet er der ikke problemer angående virus :)

Rygterne siger at det kan løses ved at smide et ActiveX-komponent ind på siden - lyder det rigtigt? Og i så fald hvad skulle dette komponent være?
Avatar billede karto Nybegynder
24. september 2001 - 20:06 #5
Hvor stor er exe filen? Du kunne prøve at erstatte den med en på ét par kBytes, og se om den stadig hænger...
Avatar billede nosey Nybegynder
24. september 2001 - 22:09 #6
jeps - det havde jeg ikke lige overvejet så måske prøver jeg det...

Men jeg har fundet ud af at hvis jeg smider filerne på en FileServer så funger det :-o

Virker som om der alligevel er en eller anden ting der er forkert konfigureret på IIS\'en.
Avatar billede nosey Nybegynder
26. december 2001 - 00:51 #7
Hvis jeg smider filerne på en FileServer så funger det :-o