Avatar billede vuffe Nybegynder
24. september 2001 - 18:01 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Deling af Internet i win2k

Hvordan deler jeg min internetforbindelse in win2k. Jeg har 2 maskiner der kører win2k.
Avatar billede jhol00 Nybegynder
24. september 2001 - 18:03 #1
Du højreklikker på din internetforbindelse og vælger deling. Her kan du indstille det nødventdige.

På den anden maskine skal du sætte IP adressen fra \"serveren\" ved gateway. Så skulle det egentligt spille...
Avatar billede vuffe Nybegynder
24. september 2001 - 18:05 #2
hvro finder jeg så internetforbindelsen som du snakker om?
Avatar billede nightcrow Nybegynder
25. september 2001 - 08:29 #3
Jeg har bare sat de andre maskiner til at køre lan. Det fungerer glimrende. Windows på de andre maskiner finder selv ud af at der er en forbindelse til rådighed via lan-nettet.
Avatar billede knogle Nybegynder
25. september 2001 - 08:31 #4
Der er lige nogle ting, der ville hjælpe os med at hjælpe dig, hvis vi vidste..

1) Kører de 2 maskiner allerede på netværk
2) Hvilken internet forbindelse har du? ADSL med router? alm. modem? eller hvad?
Avatar billede vuffe Nybegynder
25. september 2001 - 09:02 #5
Ja de to maskiner kører over LAN og netværk er etableret også ipx.
Internetforbindelsen er ADSL 256 med et USB-modem som den ene (serveren) ringer op.
Men problemet er at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre for at få den forbindelse delt. Hvad skal jeg installere eller gøre???
I Win98 var der en indstilling til dele forbindelsen, men den kan jeg ikke finde under win2k.??
Avatar billede vuffe Nybegynder
25. september 2001 - 09:03 #6
Jeg tænker meget over om det kan have noget med IP-Adresserne at gøre - for det voldte mig store problemer i win98.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
25. september 2001 - 09:18 #7
Avatar billede target Nybegynder
25. september 2001 - 09:21 #8
Du høkreklikker på \"Andre Computere\" på skrivebordet og vælger \"Egenskaber\". Så finder du den forbindelse du bruger til internettet og tager egenskaber for den. Så skulle der meget gerne være et faneblad der hedder \"Deling\". Det vælger du så. Så skal du højreklikke på det netværkskort der forbinder serveren med netværket og vælge egenskaber for det. Så skal du sikre dig at du har Tcp/Ip installeret, hvis du har det, så vælg egenskaber for denne protokol. Så vælger du at du ønsker at angive en Ip-adresse og du giver den ip-adressen 192.168.0.1 og giver den undernetmaske til 255.255.255.0. Under DNS indskriver du din(e) DNS-server(e). Nu skal du over til client-computeren. Den skal du give ip-adressen 192.168.0.2 og Gateway\'en skal være 192.168.0.1 og undernetmasken skal være 255.255.255.0 og DNS-serverne skal være de samme som på serveren.

Så skulle det meget gerne virke.
Avatar billede vuffe Nybegynder
25. september 2001 - 19:21 #9
tak target og eric-pedersen,
Det virker nu. Men kan jer ikke lave en indstilling så servéren selv ringer op når clienten prøver at gå på internettet?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
25. september 2001 - 20:00 #10
Jeg fandt lige en ny side...se under

Internet Explorer konfigureres til at benytte lokalnettet som Internetforbindelse, ved at starte Guiden Internetforbindelse:
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics2kxp/index.htm

Avatar billede vuffe Nybegynder
25. september 2001 - 22:34 #11
jaja, det er jo også det jeg har brugt, men kan du fortælle mig hvordan man kan lave en indstilling så servéren selv ringer op når clienten prøver at gå på internettet?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
25. september 2001 - 22:57 #12
prøv at se forskellen på mine 2 links:

http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics2kxp/index.htm

Link nr 2 er med perfekte screenshouts fra win2000 brug den, og gå igennem hvad der ikke er sat ordentligt op.

Avatar billede target Nybegynder
26. september 2001 - 08:59 #13
Jeg håber at du får det til at virke ordentligt Vuffe. :)
Avatar billede vuffe Nybegynder
26. september 2001 - 12:16 #14
jaja, men der er jo netop link nr. 2 jeg brugte til delingen. (fandt det selv).
Men clienten vil ikke ringe op.