Avatar billede motu Nybegynder
08. februar 2000 - 18:32 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Spil I netværk

Jeg har et problem, når jeg spiller

c&c tb, skriver den out of synch HVER
gang jeg spiller.
Det er pisseireteredne.

de 2 computer er identiske, over kører
over en 10mbit hub.
Avatar billede einstein Nybegynder
08. februar 2000 - 18:46 #1
det kan være en fejl på ledningerne eller kortene, som gør at at ryger ud af synkroniseringen
Avatar billede lange Nybegynder
08. februar 2000 - 19:21 #2
Eller det kan være dårlige cracks...
Avatar billede motu Nybegynder
08. februar 2000 - 19:33 #3
det er ikke ledningfejl netkortene er
helt nye ( 3com ) det er orginalspil.
Avatar billede lange Nybegynder
08. februar 2000 - 19:38 #4
Så kan det være jeres rammetype/frametype under IPX/SPX-protokollen, der er forskellige. Vær sikker på de står ens, og prøv både med 802.3, 802.2 og Auto.

Jeg kan ikke huske, om der er en "Latency"-indstilling i TS... Hvis der er, prøv at rode lidt med den.

Iøvrigt er Tiberian Suns netværks protokol ufatteligt ustabil.
Avatar billede lrj Nybegynder
08. februar 2000 - 21:20 #5
Husk altid at køre med de drivere der fulgte med kortet - windows foreslår ofte forkerte drivere til netkort. Altså, skift drivere, så det er de originale der køres med...
Avatar billede snowball Novice
09. februar 2000 - 12:10 #6
Jeg havde samme problem her i weekenden, men det gik væk da en anden PC var server !

Så prøv og skiftes til at være server !

Du kunne også prøve og hente den nyeste opdatering til C&C TS: ftp://ftp.westwood.com/pub/tiberiansun/updates/TS117AEN.EXE

Snowball
Avatar billede krusell Nybegynder
09. februar 2000 - 19:05 #7
Spillende skal også være samme version. Kig i starten af spillet hvad den siger der. (.eks. 1.001) Og hvis i opdatere så sørg for at opdatere begge udgaver (doh). Og i har ikke installeret på begge maskiner med samme serielnummer, vel ?!?!? Det går nemlig heller ikke...
Avatar billede snowball Novice
09. februar 2000 - 19:09 #8
krusell: Man kan altså godt bruge samme S/N på 2 PC'er !!!

Snowball
Avatar billede krusell Nybegynder
10. februar 2000 - 20:56 #9
Ok, men de skal stadig være samme version... :)
Avatar billede cyrus Nybegynder
16. februar 2000 - 14:18 #10
Det giver da sig selv. Ang. out of sync: Det var et meget alvorligt problem i starten, da TS lige var kommet på gaden. De efterfølgende patches skulle dog gerne have rette op på dette. Jeg har ihvertfald ikke nogen problemer med TS over netværk
Avatar billede cyrus Nybegynder
16. februar 2000 - 14:19 #11
Jeg browser lige Ts-communitiet igennem for at se, om andre har oplevet det samme som dig, Motu, og hvordan de evt. har løst dette problem. Vender tilbage
Avatar billede motu Nybegynder
16. februar 2000 - 15:46 #12
Snowball>> vender tilbage når jeg har
testet det.

Avatar billede motu Nybegynder
16. februar 2000 - 15:48 #13
har testet ledniger med en netværkstester, det virker perfekt.
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
24. februar 2000 - 12:03 #14
Har du/i 100M/bit netkort??
Jeg har spillet lokaltnetværk i mange år og måtte tit finde mig i sådanne problemer, ikke kun i red alert og sådanne spil, men i næsten alle.
Så købte jeg et 100m/bit netkort og jeg har aldrig problemer mere i nogen spil.
Det er nok at ham, der hoster spillet har 100 M/Bit; det kører meget mere stabilt. Og hubben behøver ikke være større end den du har. 100 M/Bit net kort er jo ikke særlig dyre.
Avatar billede lrj Nybegynder
24. februar 2000 - 18:33 #15
Mange spil bliver mere stabile når trafikken kører igennem en switch - køres ex. carmageddon på et hubbed netværk er det næsten umuligt at gennemføre en kamp - det går simpelthen alt for ofte ned.

Med et rent switched netværk her man slet ikke de problemer. Men det koster.