Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
08. februar 2000 - 17:41 Der er 14 kommentarer og
6 løsninger

DVD

Kende i et program der fjerner regionskode på DVD???

Sig venligst url til download

/Christian
Avatar billede einstein Nybegynder
08. februar 2000 - 18:45 #1
Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
08. februar 2000 - 19:55 #2
Det med at fjerne..

Jeg mener faktisk " gå uden om" da jeg kun kan se regionskode 2 film, og har nogle r1 film

Ved nogle hvordan man får proccesor til at dekode DVD?
Avatar billede einstein Nybegynder
08. februar 2000 - 20:30 #3
???
jeg fatter dig ikke..... :(
Avatar billede tobias Nybegynder
08. februar 2000 - 21:07 #4
Det er jo ulovligt!!

Og det kommer desuden an på hvad for et program du bruger til at se dine DVD film i!???
Avatar billede einstein Nybegynder
08. februar 2000 - 21:42 #5
nope ikke hvis du bare vil bruge programmet til at se DVD under Linux
Avatar billede tobias Nybegynder
08. februar 2000 - 21:47 #6
Kult!
Under Linux??? ja ok alle programmer er gratis under linux men er det stadig lovligt at ændre landekode i win???
Avatar billede exposure Nybegynder
08. februar 2000 - 22:03 #7
tobi-> Lad vær med at virke så hellig!!!!!!!
Avatar billede motu Nybegynder
08. februar 2000 - 22:06 #8
hvilket drev har du? hvis det er creative. så..
http://www.visualdomain.net/
Avatar billede motu Nybegynder
08. februar 2000 - 22:07 #9
husk at læse for du downloader ;)
Avatar billede tobias Nybegynder
08. februar 2000 - 22:07 #10
Hvad mener du med hellig! Når jeg ikke kender svaret kan jeg jo lidesågodt prøve at rette op på mit rygte! Selvom jeg ikke er sikker på at være lovlydig er et godt rygte på Eksperten!
Avatar billede motu Nybegynder
08. februar 2000 - 22:20 #11
tobias>> det er fandme for langt ude! Du
er sgu da hellig.

Avatar billede tobias Nybegynder
08. februar 2000 - 22:31 #12
ok ok jeg bøjer mig! Jeg er Helig! Kan vi ikke sige lovlydig i stedet for Helig det lyder bedre!
Avatar billede einstein Nybegynder
08. februar 2000 - 22:37 #13
HELT

....nej vel....

jeg kendte også engang sådan en type... han hed Tønnes
Avatar billede jens_nerdz Nybegynder
09. februar 2000 - 10:31 #14
For at du kan se reg. 1 film, må du have et codefree dvd drev. Hvis du ikke har et sådan, kan du højst sandsynligt ikke bruge kode 1 film i dit drev.

Programmet "DVD Drive Info v1.02" kan identificere om hvorvidt dit DVD drev er codefree eller ej. Dette program kan hentes på www.dvdutils.com under tools sektionen.

Selvom du har identificeret dit DVD-drev som værende codefree, er det stadigt ikke sikkert, at du kan se andre film end reg.2.
Det afhænger også af hvilket afspilningssoftware og grafikkort du har.
www.dvdutils.com kan du under crack sektionen finde flere regionsfree fixes til diverse grafikkort, CD-Rom drev og software.

Bl.a. kan du finde programmet DVD Genie v. 3.24. Dette fjerner regionslåsen på flere softwareafspillere.

Du kan næsten finde alt PC vs. DVD relateret materialle på dvdutils.com.

Ps. Jeg ved sku ikke om det er ulovligt at fjerne regionslåsen eller ej.
Avatar billede gnarf Nybegynder
09. februar 2000 - 11:49 #16
Hmm....det er da ikke ulovligt...faktisk overhovedet ikke!!

Der har i de sidste par numre af ingeniøren været en række artikler om hvordan man fjerner regionskoder på diverse dvd-afspillere. Der var sågar omtale af et mindre dansk firma som importerer film fra USA, og desuden kan ordne folks afspillere så de kan vise både region 1 og region 2 film.

Faktisk har det også været nævnt i artiklerne at enkelte landes regeringer overvejer at sagsøge sony osv..fordi at regionskode spærring bryder med den frie markedskonkurrence. Det er jo netop muligt for filmselskaberne at styre hvornår og til hvilken pris en given film kommer ud i de forskellige regioner.

Så nej, det er slet slet ikke ulovligt. Det er selvfølgelig ikke noget filmselskaberne synes om, men det betyder jo ikke det er ulovligt :)

Derimod er det naturligvis ulovligt at kopiere dvd-film, men det er jo ikke det der snakkes om her.

pcmagasinet>> At omgå et givent drevs regionbeskyttelse kan ikke altid gøres i software, f.eks har pioneer's dvd drev en jumper som låser drevet til den første region som puttes i drevet efter jumperen er fjernet.

Måske kunne du skrive hvad mærke DVD du har. Så kunne det være nogen kender en løsning.
Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
09. februar 2000 - 17:23 #17
Har købt en ny processor med MMX og 3Dnow!

Ellers tak for hjælpen
Avatar billede i11uzion Nybegynder
10. februar 2000 - 00:55 #18
gnarf>>> Hvad så hvis man har et Pioneer DVD drev???
Avatar billede hmau Nybegynder
10. februar 2000 - 22:30 #19
i11uzion - pioneer har lavet en firmware update der skulle kunne fjerne det, kig på deres hjemmeside
Avatar billede gnarf Nybegynder
11. februar 2000 - 09:06 #20
i11uzion> Det jeg har læst om pioneer dvd drevene er at hvis man fjerner en bestemt jumper, så vil dvd drevet låse sig til den region som er på den første film man sætter i drevet efter jumperen er fjernet. En mulighed pioneer har lavet så de kan bruge samme drev i flere regioner, og selv vælge hvad drevet skal låses til.

Det er så bare sådan at de fleste pioneer drev man kan købe, de har stadig jumperen monteret. Og den skal man så bare lade sidde.

Hvis man så har pillet jumperen af, eller aldrig haft en, kan det være man kan bruge hmau's forslag.