Avatar billede mikali Nybegynder
24. september 2001 - 11:35 Der er 28 kommentarer

Maskin siger Babu Babu, når den startes

Når Jeg trykker på on/off knappen, sker der ingen ting
skærmen er sort og harddisken køre. Det eneste der sker er at den interne højtaler lyder som et udrykningsfartøj. Tænder og slukker jeg maskinen et utal af gange, starter den uden problemmer.

Er der nogen der kan hjælpe mig
Avatar billede domi Nybegynder
24. september 2001 - 11:36 #1
hmm... Lyder som en underlig virus!
Avatar billede tlaursen Nybegynder
24. september 2001 - 11:36 #2
Lyder som et defekt grafik kort.

Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
24. september 2001 - 11:38 #3
Den kommer med en fejlkode i form af bib.
Hvordan siger det (lange / korte bib)
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. september 2001 - 11:38 #4
Prøv at sætte Grafikkort og ramklodser ritigt ned i slottene!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
24. september 2001 - 11:38 #5
check at ram og grafikkort er monteret ordentligt! pil det evt. ud og sæt det i igen. check for løse kabler og især at din cpu-køler fungerer!
Avatar billede martinh Nybegynder
24. september 2001 - 11:39 #6
jep det er dit grafik kort!!!!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. september 2001 - 11:40 #7
Lyder som..... nå, den er brugt før.

Åben din maskine, og tag samtlige kort ud, samtlige rammoduler ud, og samtlige stik fra strømforsyning og diverse diske ud, og sæt det på plads igen. En løs forbindelse et eller andet sted, er mit bedste bud.

For resten.... for en sikkerheds skyld, så gør én ting ad gangen, altså et kort ad gangen, et stik ad gangen o.s.v. - ellers kan der hurtigt gå ged i det, hvis man ikke lige ved hvad de forskellige ting er.
Avatar billede japtus Nybegynder
24. september 2001 - 11:40 #8
...Der er ihvertfald noget der ikke er som deet skal være ...

Computeren skulle gerne bippe 1! gang når du tænder den ... Det er når den checker rammen.
Når den bibber konstant betyder det at der er noget galt med rammen ...

Da jeg ikke ved hvornår den bibber er det ikke sikkert at det er din ram den er gal med ...
Åbn ´puteren og tryk på de forskellige kort og ram du har og sørg for at kobberet i \"bunden\" af kortene er dækket af den \"slot\" de sidder i ...
Avatar billede japtus Nybegynder
24. september 2001 - 11:41 #9
hmmm ... jeg var ikke hurtig nok :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. september 2001 - 11:41 #10
Avatar billede cuddles Nybegynder
24. september 2001 - 11:55 #11
Tjek tingene i følgende orden:

RAM
Grafikkort
Andre indstikskort
CPU

Lærte på den hårde måde, at man skal tjekke på den måde... havde en dual maskine (min server), der ikke ville boote, men bundkortet gav ikke lyd fra sig - gik ud og hasteindkøbte nyt bundkort + processorer + ram, blot for at få biip-lyde ved opstart. Det var et ristet gfx-kort, der var skyld i miseren.
Avatar billede quinde Nybegynder
24. september 2001 - 11:59 #12
Det er helt klart dit grafikkort, som ikke sidder godt nok fast. Prøv at tage det ud og sætte det fast igen. Jeg har oplevet det samme, så jeg er slet ikke tvivl om at det er dit grafikkort.

Der skal bruges lidt kræfter for at få grafikkort til at sidde godt fast.
Avatar billede bjarte Nybegynder
24. september 2001 - 12:02 #13
går ikke det som alt er svart, hiv opp et virusprogram og skjekk for virus...

Så kan du jo også skjekke i bios om det er noen konflikter. Dessuten se etter at kontakten for skjermen står skikkelig i..
Virker enkelt, men har vært borti det før....

Avatar billede Slettet bruger
24. september 2001 - 14:43 #14
Du skulle vel ikke have esafe på som virusscanner, for den lyder sådan, når den opdager en virus :-)
Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
24. september 2001 - 15:58 #15
ram kaput måske?
Avatar billede mikali Nybegynder
26. september 2001 - 18:56 #16
Jeg undskylder for min langsomme reaktion, men nu vil min maskine ikke starte mere - BaBuBaBu. jeg har sat en ny en op, således at jeg igen kan komme på Eksperten.

Jeg gik i gang med at checke ram, grafikkort, cpufan, løse kabler og løse kort, men intet resultat. Jeg har også checke ram\'en og grafikkorttet i en anden maskine og alt starter op som om at der ikke er noget galt. Jeg har desuden isat ny ram og grafikkort i maskinen, men den lyder stadigvæk som et udrykningsfartøj.

Problemmet opstod lige efter at jeg skiftet bios-batteri i maskinen. Jeg har gennemgået bios\'en - tændt/slukket næsten alt.

Tusind tak for den hurtige reaktion og endnu engang undskyld for min langsomme.

Hilsen Michael

Avatar billede retaxes Nybegynder
27. september 2001 - 00:00 #17
Nu har du vel vendt batterier rigtigt!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
27. september 2001 - 00:10 #18
prøv at pille batteriet ud og sæt det i igen.
Avatar billede mikali Nybegynder
27. september 2001 - 15:22 #19
Ja batteriet vender rigtigt, jeg har også prøvet at pille batteriet ud - og vente disse 20-30 minuter for at være sikke på at strømmen er blevet taget. Men intet hjalp.
Avatar billede makse Nybegynder
27. september 2001 - 15:24 #20
Det kan også være din CPU der ikke sidder ordentligt.
Eller at den får forkert spænding.
Avatar billede soul-c Nybegynder
04. oktober 2001 - 11:49 #21
nu ved jeg ikke om det er blevet sagt, men det kan være CPU\'en, Ram\'ene eller grafikkort/skærmkortet der ikke sidder rigtigt fast.

du kan teste det ved at tage graffik-/skærmkortet ud, og se om den bibber på sammen måde, hvis den ikke gør det, er det ikke skærmkortet, men hvis den gør, så er det skærmkortet. derefter kan du prøve rammene osv.
Avatar billede soul-c Nybegynder
04. oktober 2001 - 11:51 #22
har du husket at trække strømstikket ud af computeren mens du har taget batteriet ud??
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:12 #23
soul-c> Hvad er vi ude i? Om 220Volt er tilsluttet eller ej har ingen indflydelse på batteriet og bios!
Avatar billede gaffemis Nybegynder
04. marts 2003 - 23:13 #24
Jeg ville sige at dit Motherboard er periodisk defekt...... :-(
Avatar billede clawhammer Nybegynder
05. juli 2003 - 01:45 #25
kan den ikke starte? hvis den kan og lyder som en sirene, er det nok fordi din bios er indstillet til chassic introdution... altså det er enable... prøv at sætte den til disable.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
05. juli 2003 - 01:50 #26
hmnn - tjek lige datoen, mon ikke snarere spørgsmålet trænger til at blive lukket :)
Avatar billede thuffe Nybegynder
05. juli 2003 - 01:55 #27
Jeg tror dit Grafikkort er dødt.... prøv at udskifte det med et pci istedet... det er normalt det der er årsagen til beepcodes... hvis bundkortet skulle være brændt af ville der ikke komme nogen beepcodes.
Avatar billede clawhammer Nybegynder
06. juli 2003 - 20:33 #28
hvis du har mulighed for at opdatere bios´en ville det være et godt skridt mod målet... hvis du kan det, kan jeg  måske hjælpe