Avatar billede Slettet bruger
25. maj 1999 - 17:50 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Image rykker sig når det vises i Netscape

Jeg har lavet en side i FP, som virker perfekt. Men når jeg kigger på den i Netscape rykker mit hjørne billed sig 1 x 1 Pixcel, hvilket ikke ser særligt godt ud.
Er der nogle der kan hjælpe mig?????
Se siden www.wendia.com/new

Albek
Avatar billede theartist Nybegynder
25. maj 1999 - 18:01 #1
oppe i din bodykode kan det være en fordel at skrive marginwidth="0" marginheight="0" Det hjælper nogle gange ellers vend tilbage
Avatar billede ulrich Nybegynder
25. maj 1999 - 18:05 #2
Netscape kan ikke vise billeder helt ud til kanten, medmindre det er en baggrund. ...en af de mange grund til at netscape er en skodbrowser... :-(
Avatar billede theartist Nybegynder
25. maj 1999 - 18:09 #3
Det er ikke sandt langt fra!!
Avatar billede theartist Nybegynder
25. maj 1999 - 18:13 #4
har lige prøvet min første løsning virker! ulrich tag lige og find ud af hvad du snakker om.

nå men du sætter bare marginwidth="0" marginheight="0" i alle dine <body> koder, i hver af dine frames.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. maj 1999 - 19:28 #5
theartist>> de der koder virker ikke i BODY sektionen på netscape...

men man kan skrive marginwidth="0" marginheight="0" i <FRAME> taggene, det virker!
Avatar billede graae Nybegynder
31. maj 1999 - 19:47 #6
...Det kan faktisk også skyldes at MSIE og Netscape har forskellige meninger om hvad der skal være standard, derfor er det bedst når du laver hjemmeside, at have begge browsere liggende  :o)

/Graae
Avatar billede daiz Nybegynder
11. juni 1999 - 22:05 #7
Jeg havde samme problem engang. Så tog jeg bare det store spring at lave en side til IE og en til Netscape. Så kan man samtidigt for mulighed for at lave <MARGUEE> og <BLINK> :))))
Hvis du mangler et Jscript der selv kan bedømme browser og derfeter vise den rigtige seide, kan du bare henvende dig til mig..

Tjeck eksempel : http://listen.to/malk_de_koijn
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. juni 1999 - 23:44 #8
lav en ny HTML-fil med koden:

<HTML>
<HEAD>
    <TITLE>[Ingen titel]</TITLE>
</HEAD>

<FRAMESET FRAMEBORDER="0" FRAMESPACING="0" BORDER="0" ROWS="100%,*" COLS="100%">
    <FRAME SRC="filen.html" NAME="Ramme 1.1" SCROLLING="AUTO" MARGINHEIGHT="0" MARGINWIDTH="0" NORESIZE>
</FRAMESET>

</HTML>
Avatar billede jso Nybegynder
25. juni 1999 - 12:35 #9
Prøv at bygge siden op i tabeller.
Width = 100%
Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. juni 1999 - 13:28 #10
hvis man sætter billederne ind i en tabel og aligner cellerne imod midten, så virker det også i netscape
Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. juni 1999 - 21:10 #11
theartist>> dit svar er ikke ordentligt, da det kun virke i IE
Avatar billede theartist Nybegynder
26. juni 1999 - 19:56 #12
jeg mener ikke du har ret...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
26. juni 1999 - 20:44 #13
det virker sgu da ikke i andre browsere end IE... og spørgsmålet galdt om NETSCAPE....
Avatar billede theartist Nybegynder
28. juni 1999 - 19:00 #14
jeg er som sagt ikke enig...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. juni 1999 - 00:23 #15
svaret gik på hvordan man fik billedet til at lade være med at rykke sig i NETSCAPE!

du kom med et svar på hvordan man gjorde det i IE!
Avatar billede theartist Nybegynder
29. juni 1999 - 11:00 #16
Dengang jeg prøvede det i Netscape virkede det også der, så har jeg ikke meget mere og forlange af spørgsmålet, har du egentlig prøvet at lave albek's script med mit forslag, jeg syntes da det virker fint i Netscape...

Nå men hvis det så endelig ikke skulle virke i IE, så må folk jo bare bruge dit forslag, men eftersom mit eget det virker i mine browsere holder jeg mig til mit lidt endnu. *S