Avatar billede nil.dk Nybegynder
24. september 2001 - 10:02 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Geninstallation

Hvis jeg geninstallerer Windows 2000 resetter den så registreringsdatabasen? Den skriver nemlig at jeg ikke har nogle programmer indtalleret, selvom de fysisk stadig ligger på disken..
Avatar billede darkside Nybegynder
24. september 2001 - 10:03 #1
ja det gør den..
Avatar billede nil.dk Nybegynder
24. september 2001 - 10:05 #2
Dvs.. at det er bedst at jeg sletter alle programmer og geninstallerer dem as well?
Avatar billede smiske Nybegynder
24. september 2001 - 10:07 #3

Hvis du alligevel har tænkt dig at slette alle programmer, så vil jeg anbefale dig at formatere dit C drev.
Generelt kan det ikke anbefales at installere oveni en tidligere instalation.

Så, geninstaller hele svineriet. Vil du ikke det er du nødt til at reinstallere alle programmer oveni for at få dem til at virke :o)

Avatar billede nightcrow Nybegynder
24. september 2001 - 10:09 #4
Nej, det behøver du ikke. De programmer der ikke benytter registreringsdatabasen vil stadig virke. Du kan nøjes med at slette dem der gør, men det er ikke nødvændig. Kan dog anbefales!
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. september 2001 - 10:10 #5
Sørg for at din partition C: ikke er større end 2-3 Gb stort, så kan du ghoste dit system til en eller 2 CD. Skulle der så ske noget senere kan du ghoste dit system i løbet af no time med registry i behold!
Avatar billede nil.dk Nybegynder
24. september 2001 - 10:10 #6
Jeg er ikke særlig teknisk anlagt og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal formatere disken.. og endnu værre.. hvordan jeg skal få den op igen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. september 2001 - 10:13 #7
Bruger du NTFS bliver det kringlet at formatere den fra en bootdisk!
Men det er heller ikke nødvendigt at formatere den, installer du blot win2k oven i!
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2001 - 15:01 #8
Du kan få windows 2000 installationen til at formaterer partitionen også skulle resten gå , du skal blot vælge i starten at få lov til at bestemme hvilken mappe dit windows 2000 skal ligge i.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
24. september 2001 - 15:11 #9
Tak allesammen
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. september 2001 - 15:13 #10
Øh, hvad fandt du ud af?

Tak for point!

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede nil.dk Nybegynder
24. september 2001 - 15:23 #11
Jeg valgte den nemme løsning ikke at formatere.. jeg geninstallerede Win2000, slettede alle programmer og geninstallerede disse...
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. september 2001 - 15:43 #12
Nå, så fik jeg da lidt ret ;o)