Avatar billede cat Nybegynder
23. september 2001 - 20:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Fedt, holdbart & brugbart design - Giv mig dine bud!

Jeg er med i et team der skal lave en startside, som skal nå langt hos de danske brugere, og derfor har jeg brug for din erfaring!
Giv mig din top10 over de fedeste sites du elsker pga. deres design, funtionalitet, brugervenlighed og som du ikke kunne leve uden, og aldrig kunne blive træt af!

Den der laver den bedste liste får 60 point! De næste 4 og bedste besvarelser får hver 10 point! Vi vil belønne den der hjælper os med at lave hans/hendes top10 og til sidst skriver, hvad de mener et rigtig site burde lægge vægt og styrke på ang. design!

Du er velkommen til at fortælle, hvad du mener en startside skal indeholde for du ville kaste dig over den og tage computerskærmen med i seng, og kramme den som det mest vidunderligste krammedyr - MiaaauV!

PS: Jeg er ikke en rigtig Cat eller er jeg?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. september 2001 - 20:11 #1
Så firkantet kan du ikke stille tingene op, har du lavet en Mini Risc analyse?

Har du lavet en analyse med udgangspunkt i Minerva modellen?

Det er vigtigt at lave en analyse, for derefter kan du lave en startside der netop rammer målgruppen.

/per
Avatar billede ezzuk Nybegynder
23. september 2001 - 20:12 #2
det er umuligt ikke at blive træt af et design.
Avatar billede cat Nybegynder
23. september 2001 - 21:23 #3
Ja, okay, men i må da have nogle sider, som i synes godt om...?
Lad os glemme alt om målgruppe og lad os koncentrere os om designet nu :)
Avatar billede dumdum Nybegynder
23. september 2001 - 21:26 #4
Må jeg minde om at design og målgruppe altid hænger uadskilleligt sammen, såeh den bliver hård at knække...

Men hovedregel kan være at lave designet så man tvinger folk til at tage stilling til det. Det virker som oftest bedst.

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede xzxzx Nybegynder
23. september 2001 - 21:38 #5
1). www.enter-s.dk - Jeg elerkser den side, ved sku ikke rigtig hvorfor? :D

2). www.eksperten.dk - Du kender det.

3). www.builder.dk - Clientside.

4). www.netcoders.dk - Test af divers source.

5). www.webcafe.dk -  Kanone PHP artikler

6). www.html.dk - lærte mig SSI. *S*

7). www.idgfolag.dk - Det forlag jeg bestiller hæfter fra, om webdesign.

8). www.krak.dk - Når jeg mangler et nummer.

9). www.solutions2all.dk - Også et godt site om IT.

10). http://netradio.opasia.dk/thechoice/player/index.php?channelID=5 - Musik, når det er bedst.

Avatar billede Kengun Praktikant
24. september 2001 - 07:47 #6
.
Avatar billede cat Nybegynder
24. september 2001 - 09:35 #7
<dumdumle>Både jeg og de 4 fire andre har hver især lavet et eller andet på nettet som er blevet solgt til enten Jubii, Sol eller EON.
- Det har den enkelte i hvert tilfælde fortrudt!
Fordi køberne kun ønsker brugerne og ikke fortsætter med at pleje dem, men kun prøver få en større markedsandel for at stige i værdi... Tillige har vi alle 5 også arbejdet hver især for en af de nævne virsomheder.
Derfor er vi gået i gang med vores eget projekt, som er temmelig omfattende. Dermed vil jeg gerne slå nogle ting fast:
- Der er ingen tvivl om hvem målgruppen er.
- Vi har alle erkstrem stor erfaring.
- Vi har tegnet designet på papiret og lavet en test i html/php
- Vi ønsker blot at høre hvad i synes, for måske kommer i med noget vi kan bruge eller måske ikke lige havde tænkt på.

Vi er kun ude efter hint til hvad du synes der er et fedt design. Så skal vi nok bruge vores erfaring og egen overbevisning, om hvordan det hele skal sammensættes :) Tak for din tid :) </dumdumle>

Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. september 2001 - 10:59 #8
Hej cat

Jeg gik for 14 dage siden en uopfordret ansøgning, vedkommende havde lavet et link til en hjemmeside der 100% lignede det tidligere design på www.2advanced.com. Den eneste forskel var placeringen af elementer, og valget af andre baggrunde. Hvis du efterligner andre firmaer, så laver du ikke originalt design.
Hvis jeg havde behov for flere medarbejdere i mit firma, så ville jeg klart gå efter originale designere. Det er nemt at lave en efterligning, og det virker på mange måder for billigt. Men ikke alle skal beskæftige sig med design eller webdesign. Det er hellere ikke alle der er født kunstneriske evner, så verdens er skam skruet fornuftigt sammen. Selvom det nogle gange ligner kaos.
Derfor er det nemmest, hvis vi evaluerer jeres eget design. Så vi i det mindste har noget at forholde os til.
Jeg undersøgte ca. 1600 webdesign firmaers hjemmesider på jubii, og der var under 50 firmaer der kunne leve op til kravene for godt design. Der er nemlig alt for meget skod design på nettet.

/per
Avatar billede cat Nybegynder
24. september 2001 - 11:18 #9
<hoejrup> Når vi mener vores design er klart, så vil det også blive vist frem her på eksperten. Vi ønsker blot lige nu bare at se, hvad foreksempel I lægger vægt på.
Jeg er enig med dig.
Når du snakker om dit firma, så vil du også vide, at se andre design og få ideer er ikke at kopiere.
Fordi 2 personer snakker sammen om en opgave, hvor person X skal lave et site, og Person Y kommer med nogle ting Person X kan bruge til nye ideer, og sammen med sine egne ideer laver et site... Hvem har så lavet det site? Person X! Men var det så Person Y der fandt på hele alfabetet, fordi han sagde A?
Efter dine ord at dømme, så er Jubiis design ren kopi og bliver kun brugt af ca 1.000.000 sidste uge.
Ellers vil jeg gerne slå fast, at jeg er helt enig med dig i det du siger.

Hoejrup? Må jeg bede om din Top 10?
- Det er faktisk ikke et uinteressant emne... Og hvis jeg kan bruge din Top10 til noget, er det så ik\' okay med dig? </hoejrup>
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. september 2001 - 12:39 #10
Jeg har ikke en Top10 for internettet, men jeg har en Top50 for webdesign firmaer. Men den siger intet om hvor godt firmaerne klares sig økonomisk, for en del af dem tjener rigtigt mange penge. Selvom deres website er rimelig kedeligt, og uden den større kreative tankegang. Endvidere er den lavet for over et år siden. Den tog dengang ca. 3-5 dage at lave, og det er den tid du må afsætte. Hvis du vil have et billede af dit eget design, set i forhold til nettet som helhed.

/per
Avatar billede cat Nybegynder
24. september 2001 - 13:26 #11
Jeg er ikke ude efter en debat, som rækker vidt, når man siger design og målgruppe...

jeg er kun ude efter en top10 fra dem der har lyst til at give deres bud :)
Avatar billede xzxzx Nybegynder
01. oktober 2001 - 18:52 #12
Det er godt nok mine 100 nemmest, men anyway - tak ;-)
Avatar billede cat Nybegynder
01. oktober 2001 - 18:56 #13
<xzxzx>Ja, du var jo den eneste, der åbenbart ville hjælpe med at besvare det jeg spurgte om og ikke alt muligt andet :)</xzxzx>