Avatar billede hooh Nybegynder
23. september 2001 - 19:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

morphing

er det nogen der kender et godt program til vodeomorphing. Jeg har programmet til image-morphing.

har prøvet at morphe det sidste billede fra klip1 med første billede med klip2, men det passer ikke helt sammen.

Er der nogen der kan fortælle hvordan man laver fx. morphing som i musikvideoen med Michael jackson \"black & white\" ??
Avatar billede eightball Nybegynder
28. september 2001 - 16:32 #1
Jeg har med succes både brugt: WinImageMorph og et shareware program der vist bare hedder Morpher.
Jeg brugte det bl.a. i en video hvor jeg morphede en sko om til en gummiged. Derefter er det bare at lægge .avi\'en ind i videoredigerings-programmet. Jeg brugte AVID, men Premiere kan også sagtens bruges.
Avatar billede hooh Nybegynder
29. september 2001 - 07:52 #2
Jeg kan godt finde ud af at morphe 2 billeder og sætte dem ind i en film, men så kan man se at man har morphet 2 billeder og ikke en et lille clip.
Altså man skal kunne bevæge imens man morpher.

men hvor kan man få AVID fra. jeg har en version men det kræver nogle dv*.dll drivere.
Kræver AVID noget specielt hardware??
Avatar billede eightball Nybegynder
29. september 2001 - 12:45 #3
Ok, bevægelse mens man morpher...avanceret!
Istedet for kun at bruge 2 billeder i din morphing kan du så ikke bruge 6-7 stykker.
Hvis du f.eks. har en panorering på 3 sek., så kan du jo starte med at morphe fra frame 0 til frame 12 og så fra 12 til 25 o.s.v. Så du har en række små morph\'s på 1/2 sek., som du bare kan sætte ind efter hinanden. Måske skal du kun morphe 7 frames ad gangen.
Jeg har ikke prøvet det, men tror sagtens det kan lade sig gøre.
Det AVID system jeg har arbejdet med, kræver specielt hardware, men kig her:
http://www-5.ibm.com/dk/news/1999/11/avid.html
eller her:
http://www.avid.com/index_fl.html
Avatar billede hooh Nybegynder
29. september 2001 - 13:56 #4
ideen lyder meget god...vil prøve

tak

hvis du skriver et svar så får du pointene..
Avatar billede hooh Nybegynder
29. september 2001 - 13:59 #5
hvad slags hardware skal der til
Avatar billede hooh Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:07 #6
eightball....er du der??

Skriv et svar ...så jeg kan give dig pointene og lukke spørgsmålet
Avatar billede eightball Nybegynder
17. oktober 2001 - 19:56 #7
Jo jo, håber at du blev lidt klogere. Der findes vist forskellige udgaver af AVID i forskellige prisklasser.

God fornøjelse
Avatar billede hooh Nybegynder
17. oktober 2001 - 23:00 #8
Jo jeg blev lidt klogere......

ang. AVID så har jeg en CD med programmet, men den kræver en dv*.dll fil som jeg ikke har..