Avatar billede dust Nybegynder
23. september 2001 - 16:52 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

SBlive problem i win2k.

Siden jeg for længe siden skiftede til win2k har ingenting til mit SBlive virket.
Dvs. selve SBlive kortet virker fint men mixeren osv. virker ikke så jeg kan ikke skrue op for mine baghøjttaler mm.

Der er en løsning på www.sblive.com men den virker ikke en sk*d :-/

Når jeg dobbel klikker på AudioHQ sker der intet, og prøver jeg at starte nogle af de programmer der høre til kortet (mixeren feks.) får jeg en fejlmeddelse:

\"Couldn\'t load plugins.\"

Nogen der har en løsning? :-)
Avatar billede dust Nybegynder
23. september 2001 - 16:53 #1
Det skal lige siges at jeg har alle de nyeste drivers til både SBlive og win2k + div. opdateringer.

Avatar billede makse Nybegynder
23. september 2001 - 16:59 #2
Hvilke drivere har du prøvet?
Prøv evt. dem på http://www.americas.creative.com/support/files/download.asp?Centric=107&OS=6

Afinstaller alle programmer og drivere til lydkortet først.

Har du opdateret driverne til dit bundkort?
Avatar billede hobbez Nybegynder
23. september 2001 - 17:06 #3
Prøv at gå ind i Control Panel >> Sounds and Multimedia >> Fanebladet Audio.

Check at der er valgt SB Live alle tre steder!

/Rob
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
23. september 2001 - 17:50 #4
Der er lige kommet helt nye drivere http://www.tweakup.dk/filelib/diverse/SBLive%20WDM%20Drivers%205.12.01.3507.exe
Det kan være de kan løse dit problem..
Avatar billede dust Nybegynder
23. september 2001 - 19:25 #5
Makse>>En hel del forskellige..og ja, bruger de nyeste drivers til ALT. (Det virker heller ik med ældre versioner. Medmindre jeg installere win98 igen.)

Hobbez>>Det er det :-)

Daugaard>> Det er dem jeg bruger nu.
Jeg havde håbet det hjalp på mit problem, men da det viste sig det ingen forskel gjorde tænkte jeg at det her var min sidste mulighed, eftersom Creatives-support ikke hjalp mig.

(Yup, har skrevet til dem. De giver samme svar som der står i deres knowlegedbase. Det der ik virkede.)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
23. september 2001 - 19:27 #6
Du har også nyeste liweware ik\'? http://www.soundblaster.com/liveware/
Avatar billede dust Nybegynder
23. september 2001 - 19:34 #7
Daugaard>> Hmm, det kommer an på hvornår der er kommet nyt?

Kigger lige så snart jeg har lavet mad..
Avatar billede dust Nybegynder
23. september 2001 - 19:35 #8
Ahh, Liveware 3.0?
Det var det også den gang jeg købte mit SBLive mener jeg?
Laver de nogensinde noget nyt? :-p
Avatar billede jgk Nybegynder
23. september 2001 - 20:09 #9
Download fra www.soundblaster.com og dit kort vil virke igen.
lw3drv.exe  & Liveware
Avatar billede dust Nybegynder
23. september 2001 - 20:24 #10
jgk>> Uhm, som jeg har skrevet før:
Jeg HAR de nyeste drivers :-p
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
23. september 2001 - 22:36 #11
dust:> Og du har prøvet at dl liveware igen?
Avatar billede tomsen999 Nybegynder
23. september 2001 - 23:21 #12
Har du prøvet at fjerne lydkortet og starte igen derefter slukke og sætte det i igen (måske i en anden pci port) det var sådan jeg fixede mit problem med SBlive og 2k
Avatar billede jgk Nybegynder
24. september 2001 - 06:04 #13
Husk at kigge efter delte IRQ og kig i din manual efter hvilke slot der deler IRQ - måske her ligger \"katten\" begravet.
Avatar billede dust Nybegynder
24. september 2001 - 09:14 #14
Daugaard>> Ja, det gjorde det ikke bedre.

Tomsen999> Yup, har jeg prøvet :-/

jgk>>Manual? Æh, hehe? (Sår\'n en har jeg sQ ik mere) :-(
Avatar billede dust Nybegynder
24. september 2001 - 11:34 #15
Hmm, jeg startede HELT forfra (igen igen) og fandt frem til nogle gamle drivers som ser ud til at virke.

God nok er der vidst et par små-bugs i dem, men indtil videre ser det ud til at virke her.

Men tak for alle jeres svar.
Kanont med et sted hvor folk svar så hurtigt :-)
Avatar billede dust Nybegynder
24. september 2001 - 11:36 #16
Btw. jeg har givet mig selv points da jeg ikke helt fik et svar der hjalp.
Ved ikke om det er rimeligt når folk nu har gjort en masse for at prøve at hjælpe?

Håber det er ok, eller råb lige højt på min mail :-)

Admin@tweaks.dk