Avatar billede pollas Nybegynder
08. februar 2000 - 03:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

3D-bogstaver

Jeg er ikke sikker på dette er den rigtige gruppe (at det kan laves i PS), men jeg prøver:

Hvordan laver man bogstaver med '3D-effekt'? Altså ganske simpelt, hvor man kan se bogstaverne med dybde og skygge?

Spørger sikkert dumt...
Avatar billede cob Nybegynder
08. februar 2000 - 08:11 #1
Hvis det bare handler om at du vil have lidt effekter i form af skygge, emboss eller lignenden så der er ikke noget problem.... Når du har skrevet noget tekst så går du i "Layer" menu og leget lidt med mulighederne under "Effects"... Du kan også bare højreklikke på det pågældende tekstlag.. Selv om du har lagt effekter på teksten kan du godt editere den. Effekterne kan også bruges på billeder.
Avatar billede pilrik Nybegynder
08. februar 2000 - 13:38 #2
Brug programmet Xara3D.
Du kan downloade det på denne adresse:
http://www.xara.com/xara3d/download.html

Ligetil og meget simpel, og så kan du lave animationer hvis du synes at det er fedt.
Avatar billede motu Nybegynder
08. februar 2000 - 16:20 #3
cob, det var dejligt. Det skulle du ha
point for ;). Har længe ledt efter effekter til texten.
Avatar billede cob Nybegynder
09. februar 2000 - 08:34 #4
You're welcome...