Avatar billede amddilling Nybegynder
23. september 2001 - 08:32 Der er 11 kommentarer

Min harddisk er stået af. og jeg har ikke fået taget backup

Jeg har en harddisk fireball as 40 GB. Lige pludselig sagde den en mærkelig lyd og genstatede, men da den rebootede kunne pc\'en ikke finde min HD og den sagde en tik tak lyd. Er der nogle der kender et sted man kan indleverer den og få sin data ud, jeg har noget meget vigtigt på den, som jeg ikke har fået taget backup af. Hjææælp!!!
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
23. september 2001 - 08:42 #1
Det er meget dyrt at få sine data ud fra en død HD, med meget dyrt er vi oppe på mange tusinder af kroner. Så det kan være  du vil finde det der er på HD ikker så vigtigt.
Hvis du leder i Eksperten vil du finde at det sp. blev besvaret i sidste uge.
Avatar billede mystiq Nybegynder
23. september 2001 - 08:42 #2
Du kan tage den ned i en computer forretning og bede dem sende den til reperation.. Om de kan få dine data ud ved jeg ikke. Det lyder som om den er helt død!

Men jeg ville aflevere den dernede og bede dem gøre alt hvad de kan få at få din data ud
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
23. september 2001 - 09:16 #3
Men spørg lige til prisen først, jeg leder efter det gamle svar, og der er noget i størrelsen xkroner pr. KB(så kan du selv regne det ud) de skal hente til dig, ydermere vil de ikke have at der er pillet ved den af \"amatører\"
Avatar billede foldager Novice
23. september 2001 - 09:20 #4
Jeg ville ikke gå ned i en alm. computerforretning. De vil højst sandsynligt bare score et rep.-gebyr og sige \"desværre vi kunne ikke få dine data ud\".
Der findes specialister i den slags, som har den fornødne respekt for vigtige data.
Avatar billede foldager Novice
23. september 2001 - 09:23 #5
Avatar billede hsgroup Nybegynder
23. september 2001 - 11:34 #6
Dette firma kan klare problemer, men det er hundedyrt, hvilket ikke betyder noget hvis dataene er vigtige nok.
http://www.ibas.dk
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2001 - 17:37 #7
3 - 5000 kr. min vil det koste, at få data hentet fra din harddisk.

kharder
icq# 71258492
www.expertftp.subnet.dk
Avatar billede svane Nybegynder
25. september 2001 - 00:05 #8
Prøv lige at sætte den som slave først, til en anden hd. Eller hvis du kender en der har en server. Når vi hjælper firmaer med uduelige hd, kan de tit køre som slaver i en server. Men er selvfølgelig alligevel ubrugelige.
Avatar billede foldager Novice
25. september 2001 - 07:14 #9
svane> god ide!
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2001 - 10:54 #10
Det hjælper ikke, det lyder som om læsehovedet er stået af, så diskpladerne skal over i et andet kabinet for at du kan få noget ud af disken.
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2001 - 10:56 #11
Også kan du enda risikerer, at læsehovedet da det er gået i stykker har ødelagt noget af pladestrukturen, så der ikke er noget at gøre. Har prøvet det selv :-(