Avatar billede vabis Nybegynder
23. september 2001 - 01:16 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken hardware??

Hej!

Jeg vil oprette et netværk mellem en bærbar pc,er (compaq Presario 1260) og en desktop.
Hvad skal jeg bruge af hardware til det?
Jeg er klar over at jeg skal bruge et Pcmia-kort til den bærbare og et indskik kort til desktoppen, men hvad skal jeg ellers bruge?

Ps: Det er meningen at der skal sluttes flere pc,er i dette netværk senere.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
23. september 2001 - 01:20 #1
køb dig en switch eller en hub og nogle alm. netværkskabler. det er alt hvad du har brug for. hvis du ikke har hverken hub eller switch lige nu, skal du bruge et crossover netkabel for at kunne forbinde de 2 pc\'ere direkte til hinanden.
Avatar billede zycho Nybegynder
23. september 2001 - 01:24 #2
crossover er en god (billig) løsning, som Kimrosgaard foreslår. Men desværre kun en midlertidlig løsning i dit tilfælde. Da det sætter grænse for 2 pers. i netværk.

Ellers følg Kimrosgaard´s råd ang. switch/hub...

Held og lykke :)
Avatar billede vabis Nybegynder
23. september 2001 - 01:36 #3
Jeg tror nok jeg køber en pakke med to netkort og en 5 ports hub (ca 6-700kr) og et pcmcia-kort til den labtoppen.
Har i da nogen i kan anbefale?
Jeg har lige været inde på edbpriser.dk og kigge, men der er sgu mange og vælge imellem.
så skulle det vist komme til kørende ikke?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
23. september 2001 - 01:40 #4
jeg kan kun anbefale 3Com\'s netkort. dem går man aldrig fejl af men de koster også en del mere end hvad du kan få en standard netpakke til! lad din pengepung bestemme :)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
23. september 2001 - 01:40 #5
og jo, mere behøver du ikke! husk netværkskablerne :)
Avatar billede zycho Nybegynder
23. september 2001 - 01:40 #6
en switch har jo sine fordele.....Jeg kan anbefale en Netgear FS108. Den har jeg selv og www.edbpriser.dk har en anmeldelse inde af den hvis du vil læse om den.......

Den koster 1000 kroner men har 8 porte og supporter Full Duplex hvilket en hub ikke gør, men alle andre switche selvf. også gør......

Netkort er stortset ligemeget. Har selv et til 175 kroner. Det virker kanon. Heder LevelOne (kan ikke huske modelnavn). Købte det i Bilka.....
Avatar billede vabis Nybegynder
23. september 2001 - 01:42 #7
Fint jeg går i krig.
Tak for hjælpen.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
23. september 2001 - 01:43 #8
tak for point :)

www.fotx.net/kimrosgaard
Avatar billede zycho Nybegynder
23. september 2001 - 01:44 #9
takker for points!
Avatar billede vabis Nybegynder
23. september 2001 - 01:49 #10
For pokker, jeg har lige et lille tillægsspørgsmål vedr. pcmcia-kortet.
Hvad er forskellen på TP og Cardbus interface??
Avatar billede zycho Nybegynder
23. september 2001 - 01:50 #11
cardbus er de små flade netkort du kan plugge i siden af den bærbare. Der er oftest 2 indgange men nogle gange 3. De er placeret lige over hindanden.........

TP ved jeg ik hvad er. Måske du ved det Kimrosgaard ?
Avatar billede zycho Nybegynder
23. september 2001 - 01:51 #12
altså de indgange jeg mener er på den bærbare pc......
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
23. september 2001 - 01:53 #13
næh..ikke lige umiddelbart
Avatar billede vabis Nybegynder
23. september 2001 - 01:56 #14
Ok det er også ligemeget, for det er med Cardbus interface jeg skal have.
Jeg takker endnu engang, og sov godt når i for lyst til det.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
23. september 2001 - 10:11 #15
vabis -> Jeg har heller aldrig hørt om et TP interface på en laptop, så mon ikke du tager fejl ang det ?