Avatar billede msj33 Nybegynder
22. september 2001 - 21:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Stofanet med andet Netkort

Hej.
Jeg har Stofanet, men vil gerne bruge et andet netkot end det som man får med fra Stofa af:-)

Har læst at man skal \"nulstille\" sit modem + noget om mac adreesen på netkortet.

Er der nogen der ved hvorledes jeg kan bruge et andet netkort8Intele 10/100 Mbit.

På forhånd tak, hvis nogen kan hjælpe
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. september 2001 - 21:57 #1
Det som du skal gøre er at sætte dit nye netkort i og installere drivere og forsikre dig om at netkortet fungerer som det skal. dernæst gør du følgende: (husk at sætte dit modem til)
Ping f.eks. 192.168.30.2 (giver en timeout)
Så ændrer du din ipaddr. til f.eks. 192.168.40.253
Sluk dit modem
Genstart din pc
Tænd dit modem
Pinger 192.168.30.2 = time out
Ændre din ipaddr. tilbage til den rigtige
Sluk modemet
Genstart din pc
Tænd dit modem

Det er på denne måde at man låser modemet op fra det netkort, som modemet først sat på.
Held og lykke :)
Avatar billede msj33 Nybegynder
22. september 2001 - 22:01 #2
Takker:-) Den er anden gang du hjælper mig kim......endnu engang Tak:-)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. september 2001 - 22:05 #3
np og tak for point :)