Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
07. februar 2000 - 19:49 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

DVD Software

Davs,

Kender i noget DVD-afspiller software der kan køre på en PC uden MMX?

Det skal helst kunne downloades som demo - Vil lige prøve før jeg køber der..:-)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
07. februar 2000 - 20:11 #1
Hvad med DeCSS ??? (Og nej, ifølge retsagerne er det IKKE ulovligt, sagerne blev afvist)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
07. februar 2000 - 20:20 #2
Læs mere om retsager osv. på:
http://opendvd.org/

Hent DVD-Player til både Windåse og Linux/UNIX:
ftp://www.opendvd.org/pub/dvd/dvd-munitions.tar.gz

En liste over sites med DeCSS:
http://www.devzero.org/freecss.html
Avatar billede phylox2 Nybegynder
09. februar 2000 - 01:26 #3
tigerdyr >> jeg ved ikke om du ved det, men DeCSS er i hvert fald ikke en DVD-afspiller --- nærmere en DVD-DEkoder!

og JEG syntes den er ulovlig, ligemeget hvad en dommer siger
Avatar billede jens_nerdz Nybegynder
09. februar 2000 - 10:54 #4
Gå ind på www.dvdutils.com under softwaresektionen.

Der kan du finde en hel del DVD-afspilningssoftware.

Meget af det er fulde versioner. Ellers er der nok et link til et såkaldt crack.

Foresten vil jeg IKKE anbefale, at du prøver at afspille DVD via software på en 200 MHz uden MMX.
Dette kan nok ikke lade sig gøre, da processoren ikke er kraftig nok.

Du kan istedet investere i et hardware dvd kort, såsom et REALmagic Hollywood+.

Jeg kan godt forklare mig nærmere, hvis dette kræves.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
09. februar 2000 - 11:07 #5
Tjaa... så vidt jeg har hørt så bruges den til at afspille DVD film på PC (?nix/Windoze), men jeg er helt ærligt ikke sikker...
Jeg foretrækker sgu en Rigtig DVD afspiller fra for et DVD-drev i PC'en...
Avatar billede phylox2 Nybegynder
09. februar 2000 - 11:09 #6
DeCSS er til at rippe .VOB filerne fra DVD skiverne - altså lave en kopi af skiven til harddisken ......

og det er vist ikke lige så lovligt ---
Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
09. februar 2000 - 17:21 #7
Har fået DVD til at køre...!

Men vil meget gerne have et program der fjerner regionskoder..

Desuden vil jeg ikke bruge DeCSS da er ulovligt at hugge data'en fra DVD-Rom'en
Avatar billede mokka Nybegynder
10. februar 2000 - 14:32 #8
DVD Genie
http://perso.libertysurf.fr/forge1/dl/dvdgn329.zip

Det er det bedste region util du får.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
21. september 2000 - 15:31 #9
Kan vi få en afslutning på dette spørgsmål ?
Avatar billede phylox2 Nybegynder
24. september 2000 - 10:31 #10
Hallo?! Skal der ikke træffes en afgørelse så spørgsmålet kan blive lukket ?
Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
19. november 2000 - 12:33 #11
Tak