Avatar billede lord-klaus Nybegynder
22. september 2001 - 19:24 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

KOMMER DER EN 1.5 TB?????

JEG HØRT AT DER SNART VIL KOMME EN 1.5 TB. PASSER DETTE? OG HVOR NÅR KOMMER DEN TIL DANMARK? HVOR  MEGET VIL DEN KOSTE?
Avatar billede 7th Praktikant
22. september 2001 - 19:33 #1
Jeg har hørt at der skulle komme en ny processor fra amd som efterfølgeren for thunderbirden 1.4, men jeg kunne jo let have hørt forkert...
Avatar billede tommyf Nybegynder
22. september 2001 - 19:36 #2
100MHZ FRA ELLER TIL, ER DET IKKE LIGEGYLDIG? OM DET ER 1500 ELLER 1400 BURDE NÆSTEN IKKE KUNNE MÆRKES. MEN PENTIUM HAR I HVERT FALD LAVET EN 1500MHZ.
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
22. september 2001 - 19:46 #3
DET ER EJ KUN 1.5 INTEL HAR. DE HAR OG SÅ LAVET EN 2.0

Avatar billede jelzin101 Praktikant
22. september 2001 - 19:49 #4
lord-klaus>> de har lavet den ja..... men den er ikke til salg, -de satser i stedet på 2,2
Avatar billede tommyf Nybegynder
22. september 2001 - 19:50 #5
INTEL BRÆNDER HELLER IKKE AF HVIS KØLEREN GÅR I STYKKER, DET GØR AMD TILGENGÆLD - PERSONLIG HOLDER JEG MIG TIL INTEL. HAR HØRT AT DER OGSÅ ER EN 2.2 PÅ VEJ, www.IT-AVISEN.DK
Avatar billede intel4004 Novice
22. september 2001 - 19:51 #6
Så vidt jeg ved er den hurtigste i TB familien på 1400Mhz. AMD har dog lavet en 1500Mhz version i Athlon 4(Palomino) familien...

Jo - rent Mhz-mæssigt er de ekstra 100Mhz jo ligegyldigt, men selve Athlon 4 tilbyder nogle nyere features som f.eks. lavere temperatur...

1400 TB kan nu også nemt overclockes til 1500Mhz *SSS*

INTEL4004
Avatar billede intel4004 Novice
22. september 2001 - 19:55 #7
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
22. september 2001 - 20:19 #8
JA MEN INTEL ER IKKE EN SPILLE PROCESSER. DET ER AMD DER IMOD.
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
22. september 2001 - 20:21 #9
OG HVIS DET PASSER SKULLE 1.5 TB VÆRE MERE STABIL EN 1.4 TB.
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
22. september 2001 - 20:22 #10
HVORNÅR KOMMER Palomino SÅ? OG HVÅR STORE VIL DE BLIVE
Avatar billede flappyflop Nybegynder
22. september 2001 - 23:41 #11
Ok, cut the crap drenge, og lyt til the real info:

thunderbird 1,4 er den sidste af slagsen.

Herefter kommer athlon\'s topprocessor til at hedde  Athlon XP, bygget på palomino kernen, ligesom Athlon MP, og athlon 4 til bærbare

Dette design er ca. 10% overall hurtigere end thunderbird designet, bla. pga. understøttelse af SSE funktioner (multimedieinstruktioner som pentium 4 også har), og noget der hedder hardware prefetch.

Dvs. at en Athlon XP på 1400 mhz, vil være lige så hurtig som f.eks en thunderbird der er overklokket til 1550 mhz.

Desuden vil AMD køre et nyt markedsføringstrip med XP\' erne hvor det ikke mere bliver ratet på deres mhz tal, men på noget som AMD har døbt \"Giggahertz\" <- bemærk de to g\'er.

Ja, tro det eller ej, men fordi AMD mener at mange folk tror at pentium 4 er væsentlig hurtigere, pga deres markant højere clockfrekvens på topmodellen, vil XP\'en ikke blive mærket med dens clockfrekvens, men med et \"ydelsestal\", der skulle vise hvilken p4 den matcher.

XP kommer til oktober i 1400 mhz
                        1533 mhz og
                        1600 mhz,

men vil blive listet som 1600+
                        1750+ og
                        1900+

Far out dude, men de fleste folk er uoplyste sinker og tror at en pentium 2.0 er væsentligt hurtigere, end en tbird 1,4, hvilket den IKKE er,

og når man ser på priserne : p4 2.0 : 5800,-
og                          tb 1,4 : 1200,-

så mener jeg at man skulle have et nakkeskud, eller donere sit kranierum, til et opbevaringslager, hvis man bruger 4600,- på stort set ingenting.

Der er enkelte meget rige mennesker, eller nichebrugere, hvor det måske vil kunne forsvares, men ellers er det ultra bowlamt.

De 4600 kunne f.eks. bruges på et raid system, bedre skærm, surround sound eller lign.

Hold kæft en omgang, men det er altså sandheden, og overnævnte kan stort set bekræftes på samtlige hardwaresites på nettet.

Det var planlagt
Avatar billede intel4004 Novice
23. september 2001 - 09:37 #12
...Jeg havde på fornemmelsen af P4 2Ghz ikke var særlig meget hurtigere end de hurtigste amd\'ere - simpelthen pga. af kravet om understøttelse SSE2 instruktionerne i den behandlede software...

Men læg lige amfetaminen på hylden lidt, og hvad fanden betyder bowlamt egentlig??

Man kan være en uoplyst sinke, vidende, bruger, nørd, computer ekspert, guru....

Hvilken er du??

INTEL4004

Avatar billede intel4004 Novice
23. september 2001 - 09:38 #13
...og det var til >>flappyflop

INTEL4004
Avatar billede flappyflop Nybegynder
23. september 2001 - 23:34 #14
til intel 4004 fjolset : Jeg har åbenbart mere tjek på tingene end du har, smartass;

Citat fra dig  \"AMD har dog lavet en 1500Mhz version i Athlon 4(Palomino) familien...\"

Hvad fanden snakker du om ??, den hurtigste palomino til dags dato er Athlon MP, på 1200 mhz, så kom igen, og lad være med at kritisere folk, når du ikke selv har en skid tjek på tingene.
Avatar billede intel4004 Novice
24. september 2001 - 12:23 #15
Du ved tydeligvis meget mere om AMD cpu\'er(og andet) end jeg gør...

Det var din attitude jeg forsøgte at kritisere - dit sprog er morsomt og overdrevent, og du betragtes sikkert tit som en der altid skal vise sig og overdrive....

tænk over den....

PS: Det jeg skrev var hvad jeg havde hørt fra en ITdoktor på itsvar...

INTEL4004