Avatar billede jd Nybegynder
22. september 2001 - 18:15 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Spil på Win XP?

Hej -

Jeg har et par spilleglade brødre der brokker sig lidt over at der er mange spil der ikke virker under XP.

Er der nogen der har nogle tips/kommentarer til dette?

På forhånd tak!

- Jonas
Avatar billede prof2 Nybegynder
22. september 2001 - 18:17 #1
Kør dem i compatible mode... Der kan du vælge at de skal spilles med en Win9X emulator...
Avatar billede jnielsen Nybegynder
22. september 2001 - 18:17 #2
problemet er at de spil dine brødre vil spille er DOS-baseret. og de kan ganske enkelt ikke køre i XP og 2k.
Den eneste løsning er Win 98/Me
Avatar billede prof2 Nybegynder
22. september 2001 - 18:18 #3
Der er med i XP. Højreklik på exe filen, og vælg fane-bladet Compatible...
Avatar billede prof2 Nybegynder
22. september 2001 - 18:19 #4
Jeps... Det kan ikke lade sig gøre... installer evt. 98 på en anden partion, til at kører de spil...
Avatar billede meno Nybegynder
22. september 2001 - 18:25 #5
kan han ikke bare boote sin pc og spille dos spil der
Avatar billede resten Nybegynder
22. september 2001 - 18:27 #6
win me er bedre til spil :) hvis du skal instalerer noget nyt på en ny partion.

resten/
Avatar billede prof2 Nybegynder
22. september 2001 - 18:31 #7
resten> WinME går ned totalt meget... Det er så ringe.

meno> Jo. Jeg booter også min computer, men jeg har installeret XP så den booter op i XP. Det samme gør jd\'s brødres... Han kan måske godt boote den op fra en dos-disk...
Avatar billede jd Nybegynder
22. september 2001 - 18:46 #8
Alle:> Jeg er godt klar over at man kan installere et andet styresystem på en anden partition så det er ikke det svar jeg leder efter.

prof2:> Tak for tippet om Win9x-emulator - det giver jeg videre.

- Jonas
Avatar billede themulan Nybegynder
27. september 2001 - 22:53 #9
hmmm.. jeg har ik haft nogen problemer med dos spil i winXP... man kan jo vælge hvor meget conventional memory, EMS, og XMS memory spillet/programmet skal have... faktisk kører mine dos ting bedere end i winME.. men vi ved jo alle hvor meget ME sutter!! ;)
Avatar billede jd Nybegynder
20. oktober 2001 - 02:30 #10
Hmm...