Avatar billede bb2 Nybegynder
22. september 2001 - 18:13 Der er 12 kommentarer

dårligt billede?

Hej

jeg bruger et skod program til at lave hjemmesider i (Microsoft Publisher 1998) det er jo et program for nybegyndere. Nu er problemet bare at billederne der blver udgivet er rigtig dårlige se selv et billede som er af god kvalitet men når det kommer ud på nettet bliver det dårligt: http://www.michaelschmidt.subnet.dk ... nogle der ved hva der er galt!
Avatar billede acidduck Nybegynder
22. september 2001 - 18:16 #1
Yep, gem billedet som .jpg istedet. Hvis du vil gemme som .gif, så gem i flere farver end du gør nu.
Avatar billede fangel Nybegynder
22. september 2001 - 18:16 #2
det ligner at puplisher har en indbygget effekt der gør billederne dårligere, men mindre i størrelse.
prøv at gå ind i indstillinger og se om der er noget der hedder GIF converter eller lignene

Dea_PG
Avatar billede bb2 Nybegynder
22. september 2001 - 18:22 #3
dea_PG gå ind i indstillinger hvor henne!
Avatar billede bb2 Nybegynder
22. september 2001 - 18:32 #4
hallo?
Avatar billede fangel Nybegynder
22. september 2001 - 18:34 #5
Jeg ved det ik\' jeg bruger ik\' publisher. men inde under billeder, hvis der er såden en.
Avatar billede starvision.dk Nybegynder
22. september 2001 - 18:36 #6
Åben det i windows paint istedet og gem det som gif. Hvis dit paint altså understøtter gif format
Avatar billede bb2 Nybegynder
22. september 2001 - 18:44 #7
Så mister den bare en masse farver!
Avatar billede -sofus- Nybegynder
22. september 2001 - 18:44 #8
ellers download psp fra www.jasc.com det er et kanon begynder program
Avatar billede prodic Mester
22. september 2001 - 18:49 #9
Problemet med Publusher er at den gemmer billeder som Gif-formatet konsekvent, den gemmer faktisk og tekst som billeder.

Så medmindre du kan finde en indstilling der gør at billeder bliver gemt som jpg og tekst som gif, så tror jeg du er på herrens mark.

at bruge/hente et billed behandlingsprogram vil ikke gøre den store forskel. Så skal du gemme et billed som jpg først, og så ændre det i selve html-koden og det er vel netop det du gerne vil undgå ved at bruge Publisher.
Avatar billede fangel Nybegynder
22. september 2001 - 18:50 #10
det skal være et jp(e)g billed ellers bliver det (sindsyg) dårlig kvalitet.
Vis du har billederne i JPG eller JPEG ( det det samme), og er frisk til at prøve lidt html programmering, så brug notepad til at åbne siden og find det sted hvor billedets navn står og skriv filens navn med .JP(E)G istedet for det der står. og læg JP(E)G billedet samme sted som det ( højst sansyndelige) GIF billedet, bare søg efter det) og gem filen i notepad.

Det skulle virke, men det er ikke sikkert. Baree prøv.

Dea_PG
Avatar billede jacobi70 Nybegynder
24. september 2001 - 02:05 #11
meget interessant side
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
25. september 2001 - 06:48 #12
Det er selvfølgelig kompremeringsgraden det kommer an på. Jo mere du komprimerer, jo dårligere bliver billedkvaliteten, men til gengæld fylder det mindre, hvis nogen med et almindeligt modem (56k, som jeg har) skal downloade det.
Husk også at indlæse billedet igen når du har gemt det. Nogle billedebehandlingsprogrammer viser nemlig kun hvad der ligger i RAMMEN, altså det ukompremerede billede.