Avatar billede ravnborg Nybegynder
22. september 2001 - 17:50 Der er 23 kommentarer

Er der nogle temp filer som kan slettes?

Jeg står og SKAL befri lidt plads på min harddisk, er der nogle \"skjulte\" temp filer som jeg kan slette under win me?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
22. september 2001 - 17:51 #1
kør guiden disk oprydning under start menuen
Avatar billede zteven Nybegynder
22. september 2001 - 17:53 #2
kør msdos prompten... start / programmer/ tilbehør / msdos prompt

den skulle gerne stå i windows biblioteket.

Tast del *.tmp
Avatar billede ravnborg Nybegynder
22. september 2001 - 17:59 #3
Begge forslag gav til sammen ca. 2 MB Jeg skal bruge lidt mere!
Avatar billede zteven Nybegynder
22. september 2001 - 18:01 #4
slet nogle af de programmer du ikke bruger

Start - Indstilligner - Kontrol Panel - Tilføj fjern programmer
Avatar billede zteven Nybegynder
22. september 2001 - 18:01 #5
Tøm papir kurven
Avatar billede smiske Nybegynder
22. september 2001 - 18:06 #6

Der er jo altid \"Temporary Internet files\" under windows mappen.  Derinde under findes også mappen \"Temp\" som kan tømmes.
Yderligere kan det betale sig at gennemgå sin \"Programmer\" mapper idet windows ikke altid fjerne slettede programmer helt hvis man afinstallerer dem inde fra \"tilføj fjern programmer\"

  Det var mine bedste bud :o)

Avatar billede poull Nybegynder
22. september 2001 - 18:23 #7
Du skal da klart slå sytemgendannelse fra, hvis du ikek bruge det hvilket jeg tvivler på.
Hvis du ikke ved hvordan du gør det så er her en kort beskrivelse:
Gå ind under egenskaber for denne computer og vælgt tabben ydeevne.
Vælg så filsystem og dernæst tabben fejlfinding.
Her under skal du deaktiverer systemgendannelse som er det nederste punkt.

Nu kan du slette indholdet af denne mappe ude i roden der hedder _restore eller sådan noget (den er skjult så hvis du ikke kan se skjulte filer skal du slå det til). Slet indholdet(du skal lige genstarte fra at du har slået det fra til at du kan slette indhodet).

Håbder du finder ud af det
Avatar billede poull Nybegynder
22. september 2001 - 18:24 #8
Min systemgendannelse kan nemt snige sig op på 800 MB
Avatar billede ravnborg Nybegynder
22. september 2001 - 21:01 #9
Mit windows bib. fylder over 1 GB kan der ligge noget her som kan slettes?

f.eks. har jeg lavet nogle \"system restor\" som jeg har hørt fylder en masse hvordan fjernes disse igen?
Avatar billede mc_goblen Praktikant
24. september 2001 - 15:53 #10
Du kan slette alle de TEMP filer du vil... Der sker ikke noget ved det. Hvis der endelig skulle ske noget kan du bruge systemgendannelse.
Avatar billede tm1 Nybegynder
25. september 2001 - 13:45 #11
Fjern evt. filerne ved navn W98UNDO, hvis du har opgraderet fra win98 og valgt at gemme muligheden for at fjerne win98 igen.
Avatar billede poull Nybegynder
25. september 2001 - 17:34 #12
Hente dette program for det ´kan hjælpe lidt :)
http://www.analogx.com/files/dllarchi.exe
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
27. september 2001 - 10:01 #13
Du kan slette _Restore mappen, du kan læse den hvordan du kan slette den på min hjemmeside http://bad.hjem.wanadoo.dk/winme/tips/systemgendannelse.htm og du kan slette filer i Windows Temp mappen
Avatar billede poull Nybegynder
27. september 2001 - 11:29 #14
øh bartafterdark >>
Er det ikke lidt det jeg har sagt hele tiden ?
Avatar billede klatten Nybegynder
28. september 2001 - 15:03 #15
Søg efter filen WIN386.SWP  Det er din Swapfil. Den kan flyttes fra C-drevet til en anden partion, hvor der er mere plads.
(Hos mig fylder den lige nu 86mb)

Gøres sådan:
Denne Computer>Egenskaber>Ydeevne>Virtuel Hukommelse
Avatar billede poull Nybegynder
01. oktober 2001 - 12:08 #16
ravnborg >>
Hvad siger du til svarene ?
Avatar billede ravnborg Nybegynder
01. oktober 2001 - 15:39 #17
Alt i alt har det kun givet ca. 5 mb!!! Jeg skal bruge lidt mere plads!

Avatar billede klatten Nybegynder
01. oktober 2001 - 16:54 #18
???? og mit forslag?
I WinMe ligger WIN386.SWP som standard her C:\\Windows\\WIN386.SWP
Har lige kigget herhjemme, ved at flytte den virtuelle hukommelse (swapfilen) til et andet drev, vil jeg få frigjort 176mb på c-drevet!

Har du ikke en anden partion med mere plads?
Avatar billede poull Nybegynder
01. oktober 2001 - 19:46 #19
Du havde måske allerede slået systemgendannelse fra eller ??

det kan være du ikke kan se mappen Restore da den er skjult og som standard skal det slåes til før man kan se sådanne
Avatar billede ravnborg Nybegynder
01. oktober 2001 - 20:52 #20
swapfilen blev flyttet for lang tid siden.
Mappen Restore fyldte under 1 mb. Var nok blevet tømt med cleansweep
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. juni 2003 - 14:43 #21
Lukketid !
Avatar billede riversen Nybegynder
29. juli 2003 - 23:12 #22
eftersom du har afvist alle svar, må det korrekte svar på dit spørgsmål være "NEJ"
Avatar billede fromsej Praktikant
29. juli 2003 - 23:27 #23
Alle temp filer kan du roligt slette ligeså dine gamle Emails, de tager bare plads op, kør desuden en diskdefragmentering, det kan også give en sjat, og er i det hele taget en god idé efter man har slettet filer.
Prøv at åbne de mapper hvor du lægger mest ind og sorter efter dato, så vil du opdage hvor meget eller hvor lidt du bruger de forskellige filer.
Endelig er der jo også Format C: , det giver masser af plads.