Avatar billede stonie Nybegynder
22. september 2001 - 17:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Online sommerhus booking med password

Jeg har følgende opgave som jeg håber de \"hårde drenge\" kan løse :-)

Vi er 4 par (8 mennesker) som fælles har købt et sommerhus og vi vil nu efter alt for meget bookingproblemer have en online løsning som alle 4 par har adgang til via Internet.

Løsningen skal have følgende:

1. Velkomst side med login
2. En side med oversigt over hvilke dage/uger/md der er booket online samt hvilke dage/uger/md der er ledige. På denne side skal man kunne booke nye tider i sommerhuset.

Ekstra guf hvis muligt:

En side med:

- Årsoversigt over inddækningen i sommerhuset
- Man skal kunne slette sine egne bookninger (og kun ens egne ikke andres)

Jeg giver en del point væk (600) da jeg hårdt har brug for sådan en løsning.

Jeg håber på positivt svar :-))
Avatar billede tmceu Praktikant
23. september 2001 - 12:44 #1
Hvad har I til rådighed, database, ASP engine (IIS, Chili!ASP, eller ?)o.s.v. ?

Jeg er interesseret, men vil vide hvilke muligheder der er først :-)
Avatar billede stonie Nybegynder
23. september 2001 - 15:19 #2
Hej tmceu

Nu gør du mig sgu helt forvirret :-)

Jeg har Access database hvis det kan hjælpe dig. Alt andet bliver lagt på et webhotel. Andet ved jeg virkelig intet om da jeg ikke før har haft med ASP at gøre. Håber du kan bruge mit svar ellers må du endelig spørge løs igen.

Det er fedt hvis du kan hjælpe :-)
Avatar billede tmceu Praktikant
24. september 2001 - 18:06 #3
Det var ikke meningen at gøre dig forvirret, det var mere for at finde ud af om I havde adgang til en database o.s.v..

Hvis du kan sende en beskrivelse af hvad I forestiller Jer, m.h.t. tabeller/felter og skærmbilleder, gerne i Word format vil jeg vende tilbage med et forslag.

TMC@ofir.dk
Avatar billede tommyf Nybegynder
24. september 2001 - 18:09 #4
Nu kan jeg ikke lade være. Hvis I meldte sommerhuset til www.123ferie.dk er der en online kalender så man kan se hvornår sommerhuset er optaget, dette kunne også bruges til jeres formål :o)
Avatar billede tmceu Praktikant
24. september 2001 - 18:14 #5
Jeg opfattede det som om at sommerhuset udelukkende blev brugt af de 4 par og at de havde behov for at styre det indbyrdes ?
Avatar billede stonie Nybegynder
26. september 2001 - 22:51 #6
tmceu har ret. Huset bliver kun brugt af os 4 par som alle kender hinanden. Så med andre ord har vi ikke behov for at andre ser vores booking m.m.

Til tmceu:

Jeg vender tilbage i weekenden til dit andet punkt med beskrivelse, tabeller m.m.
Jeg er væk fra min pc i de næste par dage og har derfor først mulighed for at fortælle dig mere om \"projektet\" i weekenden.

Håber det er ok :-)

Avatar billede tmceu Praktikant
27. september 2001 - 01:43 #7
Fint med mig.