Avatar billede chill_man Nybegynder
22. september 2001 - 16:32 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Den nyeste FreeBSD (4.4)

Hej!

Jeg har downloadet ISO\'en der hedder noget med mini fra FreeBSD\'s FTP. (det skal lige siges at jeg intet kendskab har til BSD, men vil bare lige prøve at installere det).

Hvad gør jeg med denne mini-fil? Skal jeg bare brænde ISO\'en ud via Nero og så boote op fra den??
Avatar billede kapla Nybegynder
22. september 2001 - 16:35 #1
Se evt. http://miklos.dk/BSD-Guide.htm (er en Beta guide)
Avatar billede chill_man Nybegynder
22. september 2001 - 16:37 #2
ja, men det er jo til 4.3 som ligger som en ISO og ikke 5 forskellige (hvoraf jeg har hentet mini\'en)
Avatar billede rm Nybegynder
22. september 2001 - 16:41 #3
Avatar billede rm Nybegynder
22. september 2001 - 16:43 #4
så vidt jeg kan se skal du bruge 4.4-install.iso
i stædet for mini
Avatar billede chill_man Nybegynder
22. september 2001 - 17:08 #5
Ok - jeg bruger Nero, men når jeg sætter den til at brænde ISO\'en spørger den hvilke DATA type det er samt Block size, hvor jeg har nogle valgmuligheder!

Skal jeg lade indstillinger stå som de er, eller hvordan skal de stilles?
Avatar billede rm Nybegynder
22. september 2001 - 17:24 #6
fra http://cdimage.debian.org/faq.html :

For Nero (Ahead Software), this is reported to work: 1) Select \"Burn Image\" from the \"File\" menu. 2) Select \"All Files\" in the file selection window. 3) Select the .iso file, click OK in the \"this is a foreign file\" dialogue box. 4) In the option box that opens, the defaults should be okay: \"Data Mode 1\", \"Block Size 2048\", \"Raw Data, Scrambled, and Swapped\" NOT selected, and \"Image Header\" and \"Image Trailer\" left at 0. Click OK. 5) In the \"Write CD\" box, use the default options, e.g. \"Write\" and \"Determine maximum speed\", plus check the \"Finalize CD\" option.

Avatar billede skwat Praktikant
23. september 2001 - 03:04 #7
dette spm. er på ingen måder 60 point værd\"!

du har ikke downloadet et iso men et util. til at installere via ftp.

Og ja hvis du downloader et iso skal du brænde det!
Avatar billede skwat Praktikant
24. september 2001 - 13:55 #8
Ignorer venligst mit tidliger indlæg:) klokken var 03:04:33 efter en VOLDIG bytur.

4.4-mini.iso er en meget skrabet version af FreeBSD som kun indenholder meget få pakker.

Normalt når man bestiller et sæt FreeBSD installations disks fra freebsdmall ol. får man 4 cd\'er(sjovt nok er det 4.4-install.iso, 4.4-disc2.iso, 4.4-disc3.iso og 4.4-disc4.iso) De indenholder om ikke hele så det meste af Port træet.

4.4-mini.iso er meget fint hvis man har en Fast linje, så kan man \"Bare installere via FTP\"

Så fik jeg hvis rydet op efter min hjerne - blødning.

http://fotx.net/skwat
Avatar billede barfoed Nybegynder
28. september 2001 - 23:32 #9
Jeg er enig med Skwat.

Men vil alligevel uddybe lidt....

Det kommer lidt an på din situation, hvilket cd image der er smartest at installere fra..

Hvis det er en webserver eller firewall (evt. kombineret;)

Er mini imaged efter min mening klart at foretrække!
Du får det med som du skal bruge til selve systemet og henter så de nyeste versioner af de services du skal køre..

Hvis du skal bruge den som arbejds system villejeg downloade et fuldt image da mange af de ting du skal bruge ligger på cd\'erne og du dermed slipper for at dl dem igen..

For at følge op på Skwat\'s disclamer er dette skrevet efter en brat afsluttet bytur...;)

Barfoed